Lucia lite i förväg....

Idag har mor & jag satt upp tapterna i vårt sovrum, jag blir så glad för det är så fiiiiint där inne. Tänk vad vi kunde, nu ska vi bara göra något med garderobs dörrarna det blir nog färg på dem och speglar på den i mitten tror jag. Egon har målat vardagsrummet, Kent och jag hjälpte till lite på slutet så nu ska det bara målas en gång till imorgon och sen ska tapeterna upp så är det klart, Ellens tapeter kommer på tisdag så blir det rummet klart också. Svärmor har lovat oss att vi kan äta dät tills vårt kök är klart så då betyder det att vi kan flytta nästa helg, vem har tid att bära????????


image223
Vårt nya sovrum, vi är jättenöjda.




image224
Ellens rum blir rosa och gult, fast den gula tapeten har inte kommit ännu....



image225
Kent målar runt elementet i vardagsrummet....




På eftermiddagen idag så har vi varit nere i Folkets Park i Brännö (det är inomhus) och firat lucia, Det var lotterier, fika, Lucia tåg och tomten kom dit med. Vi vann 3 olika choklad kartonger, en duk, en dusch tvål till Kent och en Bamse tidning. Ville vinna på lotteriet där det var saker från glashyttan i Nädhult men det gjorde vi inte, kanske nästa år. Mor & Egon vann tomteskum och reflex. Ellen skulle eventuellt vara med i Luciatåget men det fanns ingen tomte stor nog att bära henne och tur var väl det för hon blev gnällig och tog i för full hals precis när de började sjunga, hon tränade bara inför nästa år :-) Sen var hon framme hos tomten och fick godis, kusin Rebecka hjälpte till och efter det dansade hon långdans med Rebecka.

image226
Ellen med mormor och Egon.........Ellen hade sin fina tomte klänning på sej


image227
och med mamma och pappa.....



image228
sen kom luciatåget, där flera av kusinerna var med.....


image229
en av dem var Rebecka som var lucia iår.....


image230
Ellen kollar in Inga-Majs fina servett, Rebecka och Rasmus i bakgrunden.



Nu ska vi ta en soft kväll i soffan eller föresten jag ska nog skicka upp Kent på vinden å ta ner lite flyttlådor så kan jag ju börja packa, Yippi!!!!!!!

Ha de gott alla glada
 

Kommentarer
Postat av: Mamma & Egon

Tack för dom fina bilderna Fam Norrman Karlsson blev ju jättebra kanske kommer till helgen igen
pöss pöss

2007-12-09 @ 19:40:06
Postat av: Sofia

Waaah :O
Va söt klänning Ellen har :)

2007-12-10 @ 15:04:20
Postat av: Agge, Kent & Ellen

Hon är alltid sött klädd, de e ju jag som bestämmer :-)

2007-12-10 @ 19:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0