Kvarka eller inte kvarka??? Flytta eller inte flytta????

Oj, oj så rörigt allt kan bli. Ridskolan där Willo står har en häst som stått i 1 vecka nere på Halmstad FRK för att den skulle deltaga i 700-års jubileét där nere under helgen. Men de hade visst kvarka där vilket ingen talat om för tjejen med hästen så den blev isolerad där. Nu ringde de från min ridskola igår och sa att hästen kommer hem för deras isolering är släppt och att de har ett veterinär ingtyg på att det inte var kvarka utan en kraftig förkyling. Hm..... på STC's hemsida där alla rapporter kommer in står det att det ÄR kvarka. När jag ringer till ridskole chefen på HFRK så säger hon att det är kvarka de har haft men att deras isolering är släppt, jag är skeptiskt och efter att jag pratat med Teibl på Lerk så bestämmer jag mej för att flytta Willo iaf. Ringer då till hästansvarig i Hylte och meddelar allt jag fått reda på + att Willo åker därifrån idag. När hon får reda på vad jag vet så bestämmer de seg för att Poolo inte får komma hem innan sommaren, vilket jag har sagt var det bästa hela tiden. Han åker ut på bete dirket, där han kan se andra hästar men inte har kontakt med dem. Skönt jag slapp köra Willo idag, eftersom vi ska till Göteborg och gå på.........
Mamma Mia med Micke och Malin och innan det ska vi käka en god middag (hoppas vi) på Texas Long Horn. Det blir också övernattning på Scandic Opalen för Kent och mej, man kan säga att detta blir vår semester iår......

Flytten ja.... hm...
Pratade med Bofast igår eftersom det inte har varit någon i lägenheten och gjort något sedan i fredags. Malin lovade att återkomma på torsdag om detta. Vi får väl se hur det blir.

Återkommer med rapport om hur Mamma Mia var.....
Nu är det dags att fara...

Ha de....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0