Nu skiner solen igen......

Jaha, det var idag som vi skulle firat midsommar, för nu skiner solen och det är jätte vackert ute, suck. Vi hade iallafall en trevlig kväll hos vännerna Erik & Ingela, tack, när vi väl kom dit. Skulle göra iordning grillspett som vi skulle grilla, men så va det ju detta med nerpackning i lådor....... Kent säger att han har letat i alla lådor och i så fall så är de slängda, men jag tror att han bara har kollat lite i ialla lådor. Jag försökte leta men eftersom det inte funkar med att lyfta omkring lådor så blev det inte så mycket med det. Alla hade redan åkt till kalaset så vi kunde inte låna utav någon heller, gjorde ett försök att ringa Egon, som hade packat det som var där grillspetten låg, men det var ju midsommar och han hade smakat på groggen en del så jag fick inte så mycket ur honom :-)  va trodde jag igentligen en sån kväll..... Till slut ringde jag till Ingela och hon hade hemma så vi fick göra spetten där och det gick ju alldeles utmärkt. Goda blev de......  Efter att vi ätit lite sill med tillbehör så slutade regnet ramla ner och det gick att gå ut och grilla, detta fick männen naturligtvis göra så de får visa att de kan laga mat någon gång. Naturligtvis fiskade Erik upp en 6-pack barberque öl ur brunner och datr tavlan kom fram så de fick något mer att göra bland alla knott och mygg som kom fram med.

image38

Alla barnen äter grillat.......



image39

Så även vi lite äldre.........
 


Tack  till Ingela & Erik för en trevlig afton hemma hos dem


Ha en fortsatt bra helg, kramar......



 


Tack  till Ingela & Erik för en trevlig afton hemma hos dem


Ha en fortsatt bra helg, kramar......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0