Tjuv på väg in......

På vägen hem idag från den underbara upplevelsen i Götet där vi såg Mamma Mia, tack igen mamma och Egon, så stannade vi till på Gekås. Handlade lite saker till Bebben, fast så värst mycket kläder blev det inte för vi vet ju inte om det blir en pojke eller flicka och allt (nästan) var ju relaterat till det. Köpte iaf ett startset som var vit och ljudbrunt + en body som va vit med neutralt tryck och en vit mössa. Det blev också en del andra saker som kan vara bra at ha, såsom madrass, täcke, kudde, lakan, påslakan, skörbordsunderlägg, spjälsängsskydd, tror det va allt. Handlade också åt svägerskan i Prässebo, Lukas den stackaren hade ju INGA linnen (påstår han), stackars pojk :-) men nu har faster Agge shoppat linne till honom och Rasmus + shorts till Rasmus. Fast det e klart deras mor och far få betala........
Vi har också flyttat fler saker till lägenheten för nu får vi äntligen flytta in i helgen, fast vi börjar redan nu. När vi packade upp soffan upptäckte vi att det var 3 st likadana kuddar till ryggstödet, 2 ska ju vara formade runt armstöden och den i mitten rektangulär......suck aldrig blir det riktigt. Men Ikea skulle skicka ner en till oss fast det kan ta upp till 1 vecka, så jag har tryckt ner den felaktiga kudden i mitten lite knöligt men det går. Upptäckte också att mattan nu är alldeles för stor för soffbordet, ja ja vi får se hur det blir när resten av möblerna kommer in. Körde också över nästan alla blommor och plockade upp en del i köket. Kan säga att det blir aldrig tomt i den här lägenheten......
Imorgon tar Emmy studenten och vi skulle åkt in till Halmstad men eeftersom vi ska flytta så får det bli uppvaktning här hemma istället.
image29
Emmy på balen förra söndagen


Just det tjuven ja, det var jag det.
När vi gick in på Gekås så började tjuta i larmet och det var bara jag som gick igenom då, vi testade min väska och det var den som tjöt, Alla glodde, en tjuv på väg in........
Det var ett larm kvar i min plånbok som jag köpte där i höstas och som har gått igenom där massor av gånger, men tydligen kan de återaktivera sig. Snälla vakten hittade larmet och som plåster på såren för att et blev pinsamt fick jag en chokladask när jag gick ut. Mums den hade jag ju glömt.......
Vi hörs imorgon igen...
Kram på er från en trött Agge

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Precis detsamma har jag varit med om på Gekås för några år sedan!

2007-06-07 @ 22:08:14
Postat av: Mkulan den yngre

JA TACK VA DU E GULLIG SOM TÄNKER PÅ DINA BORSBARN. HIPP HURRA

2007-06-08 @ 21:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0