Ja se de snöar.....

Idag när vi var i Mjöbäck där vi hade klippt oss hos Kusin Erika som snart är färdig frisör, så började det snöa och vi som inte har satt på vinter däcken ännu men beställt dem....... Shit pommes frites, de gick väldigt lungt hem vill jag lova. Jag som kollade in vädret igår för att jag inte ville köra dit om det skulle bli snö. Ja, ja vi kom hem och vi har också varit och släppt in Rufsi eftersom hennes familj är ute på galej. Nu är det alldeles vitt på backen, tog ett kort men det blev bara suddigt....

Igår var Ellen inte med i pappers tidningen heller, så besvikan vi blev bilden som är så bra, den var inte med idag heller så vi får väl se om den kommer på måndag. När den dyker upp i ttela har jag ingen aning om men jag har iaf inte fått tillbaka mailet igen. Igår var också kusin Felix bus här en stund eftersom pappa hade ärende till Hamlstad. Vi gick upp en sväng till farmor/mormor för att släppa ut hennes hund efterpå julmässa i mullsjö men Lizzie ville inte alls ut jag prvade med att ta fram kopplet och locka med godis men icke sa nicke utanför dörren gick hon sen hann jag inte stänga innan hon hade sprungit in igen, hm underligt.

image206
Felix och Ellen myste lite i soffan efter det att vi promenrat.

Felix lyckades också med att få mej till att baka en kaka, vilket ioch för sej inte var så svårt kanske :-) vi var ju "tvungna" att bjuda pappa Stefan på något när han kom hem.

Ellens förkylning börjar nog att vända nu, men det har nu varit 3 nätter som hon vaknat och hostat så vi har fått ta upp henne och hon har fått ligga hos oss efter det.
Just nu ska det protesteras när man lägger henne detta började hon med förra veckan men verkar det bli lungare för varje kväll som går. Hon har också hittat sina fötter denna veckan och så fort man tar av henne byxor och strumpor så tar hon tag i fötterna. Tyvärr vll även handen hamna nere bland kisset och bajset också, typ så fort blöjan försvinner. Pratar gör hon mer och mer, så det är inte många lunga stunder när hon är vaken nu, bara om man pratar med henne för då blir hon oftast tyst.
Vi har nu köpt färg så Malin kan måla när hon kommer ner, idag köpte vi också en present till Malin......hon fyller ju snart år igen.

Imorgon skall vi nog hinna bort till huset en stund och kanske börja lite i Ellens rum, fast det vet inte Kent om ännu. Vi ska också gå på julmarknad i Kinnared där tomten skall få lift med Rufsis i hennes kärra.

Ha en bra en dag på er alla......


Kommentarer
Postat av: Mormor

vilka små rara kusiner pöss pöss

2007-11-24 @ 22:45:49
Postat av: Angeliqa

Du kan väl baka en kaka till mig och sen skicka den via msn till mig?

2007-11-25 @ 01:53:49
Postat av: Elisabeth

Ja då har ju tomten fått åka ståndsmässigt! eller?

2007-11-25 @ 19:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0