Julmarknad.... och Grattis till Inga-Maj

Idag har kläderna från me & i kommit och de var jättefina :-) tyvärr var de inte gratis fast jag fick 2 par strumpor i gåva i och för sig. Vi har också varit borta i huset och börjat sätta upp lite maskeringstejp i rummen, måste köpa målartvätt innan vi målar taket i vårt rum bara. Det ligger liiiiite snö kvar här nere men den är nog borta imorgon det har mest slaskat idag.
Vi var innne i Kinnared på deras lilla jul marknad, det var tips promenad, lotteri försäljning av skolklasserna de sålde också korv och bröd och glögg. Alla barn som träffade tomten fick en godis påse naturligtsvis gjorde Ellen det med :-)

image207
Ellen och tomten.....



image208
Elin och Rufis hade skjutsat tomten till marknaden


När vi kom hem från Kinnared så hade vi 2 st trötta vänner på vår hallmatta. de kamperade där i ca: 30 minuter innan Ellen vaknade och ville komma upp.


image209
Ellen och Måns vilar på hallmattan......



Idag fyller faster Inga-Maj år, vi säger grattis till henne och har varit där med en liten kaka, kom hem för en stund sen.

Jo visst Angelica kan jag baka till dej, men varför jag har för mej att du kan baka du med.

Ha de bra allihop kramar.....
 

 

Kommentarer
Postat av: Mona

God Morgon på er. Ville bara meddela att idag är hon med i TTELA. SKickar väl ett sms oxå för säkerhets skull. Så nu vet ni detta, glöm nu inte att ringa far din.
KRAM, KRAM

2007-11-26 @ 04:56:21
Postat av: Elisabeth

Japp, här e hon!
http://www.ttela.se/uploaded/document/2007/11/25/TTE-1126-1-23-A.pdf
Ps. Satt Tomten bra? Ds

2007-11-26 @ 09:07:55
Postat av: Agge, Kent och Ellen

Tomten satt jättebra, Rufsi tyckte bara det var lite äckligt när tomten var så tung skalarna åkte ju upp då :-)

2007-11-26 @ 12:24:34
Postat av: Elisabeth

Testa om det inte går att sätta någon rem eller något under magen och i skaklarna, så kanske det blir bättre.
Ha d göttans!
Kram

2007-11-26 @ 18:41:40
Postat av: Angeliqa

Mamma - jaevla baiightare!

agge - jag baka igår så jag orkar ej igen ^^)

2007-11-26 @ 19:22:52
Postat av: Angeliqa

Btw, kolla min blogg, har fin fina bilder !

2007-11-26 @ 19:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0