Nu funkar det igen

Nu har det hänt lite sen sist. Tyvärr har bloggen inte funkat som jag har önskat den har bara bråkat med mig hela tiden.

I onsdags så greppade Ellen för 1:a gången  sin nalle i gymmet i babysittern så nu börjar det hända saker här och i torsdags så fyllde Kents bror Göran 45 år, grattis till dej igen Göran.
image197
Göran i somras i solen.....

Jag var också på olycksfall barn kursen för 2:a gången i torsdags en kurs som röda korset håller i och där vi lär oss lite allt möjligt, mest är det kanske upprepning om man har gått olycksfalls kurs innan fast då har man ju inte fått prova att göra hjärt- och lungräddning på bebis och barn t.ex. Pappa var hemma med Ellen och han slapp ge henne ersättning på flaska för hon sov nästan hela kvällen, hm....
I fredags var jag och knoppade (flätade) Rufsi eftersom Elin skulle rida klubbtävling i dressyr dagen efter så hade jag lovat att göra henne fin och fin blev hon. Tyvärr hade jag ingen kamera med mej så det blev inga kort på detta filmade Elin istället när hon red.
Som tack fick god middag av familjen Lilja, fast det får man ju nästan alltid där, de är ju så snälla :-)
När Elin sen red på lördagen så red hon så fint och precis som vi tränat så jag fick lite ont i hjärtat av lycka. Hon lyckades med att få clearround rosett i båda klasserna hon behövde ha 50% av poängen och hade 69% i första klassen och 70% i andra, super duktigt.
Vi var också på kalas i Frillebo och firade Per-Anders som fyllt 40 år, David som fyllt 7 år och Frida som snart fyller 5 år. De bjöd också på en massa god mat och Maria hade räknat ut att jag var jättesugen på potatis gratäng  :-) tackar så mycket igen.

Idag hae Ellen firat sin pappa på farsdag och han fick en fin bärsele, som han tjatat om, och naturligtsvis ett par kallingar :-)
Efter att jag hade varit på ridklubben och tränat hoppning med Elin och Sanne så tog vi en promenad med nya selen upp till farmor och fick där lite fika.
image198
Ellen och pappa provar nya selen.......

Ellen har ju också bilvit 3 månader sen sist, vår lilla prinsessa växer och blir stor.

Nu har de också tömt "vårt" hus och i veckan ska de städa sen får vi komma in och börja greja om vi vill och det vill vi, jag ska måla Ellens rum så fort det bara går.

Kram och ha det så bra.........


Kommentarer
Postat av: Mormor

Tänk vad Ellen är försigkommen som kan handla Farsdagspresenter redan Och så bra det blev Kramisar till hela familjen

2007-11-11 @ 21:29:10
Postat av: Elisabeth

Vad hon växer!
Har det kommit ngn snö hos er därnere? Här i Nygård är det vitt o fint, får se hur länge det får ligga. Var med Primero i ridhuset igår, Marie red honom. Han gick såå himla bra!
Kramar till er ALLA!

2007-11-13 @ 18:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0