Så var denna helgen över....

Vi börjar med att gratulera kusin Moa på hennes namnsdag. Grattis....

image201
Moa med Ellen 1 dygn "gammal"......





I fredags så kom mormor och Egon ner till oss, efter lite lätt lunch åkte vi tll gekås för det skulle inhandlas en del saker av mormor. Vi passade också på att köpa lite grejer men avvek nästan inte alls från vår lista, bara någon liten godis bit eller så. Köpte lite penslar och roller men glömde köpa takfärg till vårt sovrum ju. Suck.......    Jag hittade också en ny tröja, vilket jag aldrig brukar göra men nu fanns det något jag tyckte om. Ellen fick haklappar med Nalle Puh och fleece vantar. När vi handlat klart intog vi middag på Stantons i Ullared, Egon bjöd oss tack igen för det, jag tog en nachos tallrik mums var det. Ellen fick sitta i stol för första gången en längre stund eftersom vi inte hade med oss någon barnvagn denna gång hon åkte runt i pappas bärsele nämligen. Men det gick bra att sitta där i stolen och kolla in vad som låg framför henne på bordet, tröttnade när vi nästan ätit klart.

Lördag så var vi borta i huset och kollade in diskbänk, Egon kollade också in fönster och dörrlås, jag vill byta låset för jag kommer garenterat låsa mej ute eftersom det bara är att slänga igen dörren. Fönstren behövs inte bytas ännu på ett tag tror han, vi trodde att vi skulle behöva göra det i sommar men Egon tror inte att det behövs redan då det skulle nog gå att byta vissa detaljer och vi tror gärna på honom. Sen åkte vi till Per-Anders och kollade in hans gamla diskbänk och den kommer att funka utmärkt till oss och vi kommer då få in en diskmaksin, YIPPI!!!!!!
Efter en god lunch, tack mamma, pannbiff och mos, så drog Kent och jag till Halmstad för att fira Åke som fyllt 50 år. Vi var först på Bulls, en pub, och tog ett par öl sen gick vi till Halmstad teater och kollade in Little Shop of Horrors med Thomas Pettersson, Jessica Andersson, Mikael Tornving, Sven Melander med flera. Den var jättebra verkligen jättebra och jag fundera inte ett dugg på hur det gick därhemma med Ellen och mormor, fast så fort det blev paus så kom tanken och jag ringde hem men det var ju lugnt ju, trodde i och för sig inget annat. Efter musikalen, där vi ett tag trodde att Jonas trummis var med eftersom han som gjorde blommans rörelser var så himla lika honom när han dök upp men det var inte han ju, så gick vi till restaurang Lilla Helvetet och intog en urgod middag. Vi satt där i 4 timmar men det kändes inte alls så länge. Jag åt en  blablabla vin falmberad oxfilé med potatisgratäng med väserbotten ost i och diablosås det var också en kantarell paj i mini format med rödlöks marmelad, det va så gott kan säga att det blev helt tyst runt bordet när vi fick in vår mat alla bara njöt. Kent åt en dillmarinerad kalvrygg med någon typ av potatis till och kantarellsås. Skulle som vanligt på fina restauranger bara varit dubbelt så mycket mat. Efter maten åkte vi hem till Ingela och Erik där det blev ostbricka och singstar. Drog av Fantasi och åkte sedan hem för att pumpa ur brösten som var väldigt fulla. Somnade vid 01,30 och Elllen sov som vanligt länge, till 07,15, tack.....
Idag har vi kört bort våra ute möbler till huset så att de äntligen fick komma under tak. Har också plockat lite gran- och lingonris till tisdagen då vi ska göra dörrkransar hos Viktoria och Oliver.

Fick info av Elisabeth att Angelica och Tonic hade varit dubbel nollor i 0,90 cm klassen och placerade på 7:e plats, väntar spänt på att få veta hur det gick i 1m.......

Tänker lite extra på familjen Olsson och speciellt Emelie som i fredaga tog bort sin häst Plutten.

Nu ska jag ge Ellen mat hon är vrål arg hos Kent i soffan.

Kram på er alla......

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag red jätte kasst.. han rev 2 gånger. Men jag är nöjd med rundan i 1m

2007-11-18 @ 21:49:27
Postat av: Angelica

haha jag menar i 90 cm! xD

2007-11-18 @ 21:59:58
Postat av: Mona

Ni har då verkligen haft en helkväll, vad härligt. Kram, Kram

2007-11-18 @ 22:43:39
Postat av: Sofia

Vrf va dem tvugna att ta bort plutten?

2007-11-19 @ 09:30:04
Postat av: Agge, Kent och Ellen

Plutten har varit harlt och blev inte bra. Kanske har han haft mer eller mindre ont nästan hela tiden hästar har ju en väldigt hög smärt tålighet

2007-11-19 @ 13:00:23
Postat av: sofia

Okej, Verkligen synd. har ju förstått att det gått väldigt bra för Plutten och Emelie.

2007-11-20 @ 12:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0