Väntans tider......

Ja så går man här och väntar på:
- att jag ska få börja måla och tapetsera i huset.
- att de ska ringa från ridskolan och berätta om jag får jobbet eller inte.
- att MARIA ska få sitt 2:a barn någon gång, det var faktiskt flera dagar sedan de var måndag nu, RING snart !!!!!

Annars är allt bra.

I måndags var jag på möte på ridklubben, hade totalt glömt av det så de fick ringa och påminna mej, suck. Igår var vi innne i Hylte och handlade lite fika för jag hade klädparty på kvällen här med me & I. Som tur var bjöd svärmor på lunch så jag slapp lag mat igår, tråkigt. Vi var inte så många som kom men iaf var det 5 st + jag och jag råkade visst handla för en massa pengar, opps... ja, ja

image199
En av Ellens vänner Annie kom på besök och hon handlade också lite kläder, så det var inte bara Ellen som ville ha :-)





Idag har Ellen varit på 3 månaders besök på bvc, hon fick sin 1:a spruta och väger nu 5940och är 61,5 cm lång(kort). Ellen var jätte duktigt och det gjorde bara lite ont när tanten sprutade in vaccinet och det gick över så fort som hon fick visa hur duktig hon var på att stå upp och hålla bara i mammas fingrar. Sen fick vi sitta och vänta en stund ifall hon skulle reagera dåligt på vaccinet. Efter det for med ilfart till Hylte för att hämta de tapeter som vi beställt, suck, när vi kom dit så hade de lunch stängt mellan 12,30-13,30 och vi kom dit 12,34........ bara att fara hem igen. Middag fick bli snabb makaroner och falukorv, Kent hann knappt äta innan han skulle till jobbet men ändå. Han fick mera mat senare på kvällen när han kom hem för rast.




image200
En fundersam Ellen.......


Eller hon blir så här allvarlig när kameran kommer fram. Hon har idag smakat på Lille Skutts ben de va goda, hon har en mobil som igentligen ska sitta på barnvagnen men vi har den just nu i bilen, väldigt grepp vänliga ben på inte bara Skutt utan även Skalman. Ellen har också utvecklat sina HÖGA ljud till lite mer varierande ljud och hon använder dem hela tiden så man vet nu inte om hon pratar eller är arg ju. Hon försöker också greppa allt hon ser den lilla råttan :-)    


Jag ska försöka bättra mej med att blogga lite oftare så ni slipper ringa och kolla hur det är med mej:-)

Kram på er alla snälla och rara 











Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja, skärpning med bloggen...det är en av dagens höjdpunkter att läsa om er...Kram Olsson

2007-11-15 @ 19:42:20
Postat av: Elisabeth

Men de e väl trevligt när man ringer.
Kram

2007-11-15 @ 23:55:00
Postat av: Agge, Kent och Ellen

klart det är

2007-11-16 @ 11:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0