Fullt ös......



Idag hann vi hämta Ellen innan hon väckte Emma, vilket hon gjorde igår:-), Kent va inne och kollade henne när han var uppe tidigt imorse och då låg hon och skrattade där inne så vi passade på att ta upp henne. Emma kom också upp när jag satt och ammade Ellen klockan var då 06,45 jag sa till Emma att gå och lägga sig igen hon undrarde varför :-) suck när de får sova hur länge de vill, sen vaknade hon inte förrän kl. 09,30 så hon va nog trött iaf va vad hon än säger.
På morgonen fick Ellen träna att ligga på mage igen, vilket inte är så roligt men syssling Emma försker underhålla allt vad hon kan men det blir mycket spy att torka och även kiss när man ligger naken. Bra med Emma som hjälp imorse för då kunde jag passa på att dammsuga, men Emma tröttnade efter en stund och när jag kom ut i rummet så låg Ellen utanför "filten".

image186
Emma och Ellen i liggande läge.........



Senare på förmiddagen så kom Elin och Moa hit för att leka med Emma, vi bestämde oss då för att ta en lång promenad i det vackra vädret. Helt plötsligt så hade vi växt med 3 personer till för kusin Felix med kompis Mikael kom gående på gatan och ville följa med och kusin Rebecka stack ut näsan så vi fick vänta på henne med, ett stort och härligt gäng blev det till slut.


image187
Mikael, Felix, Elin, Moa, Emma, Kent, Rebecka och Ellen.......


image189
Elin, Rebecka och Felix pratar med Ellen som vaknat till.....



Sen va det bara att sätta igång med lunchen för Kent skulle ju till jobbet. Efter maten fick jag äntligenta min efterlängtade dusch. Sen var det bara att fortsätta med baket som jag lovat  dem, stora fina muffins med chocklad i och negerbollar (jo det står så i min kakbok). Emma och Moa fick diska efter sig när de hade bakat...

image188
Mums.......


Efter en stund så fösvann alla barn utan Elin och Ellen ut, de tog en lung stund i sängen med Ellens bok istället.
image190
Elin och Ellen myser....



Nu ska vi sätta oss i soffan och titta på sjukhuset sen kommer Kent hem och äter lite och när han har gått ska Emma och jag ev. kolla på film iså fall blir det Ratatatouille.

Tänker lite på stackars Fia som fortfarande är kvar på sjukhuset.



Ha en trevlig fortsättning på kvällen mina vänner....

Kommentarer
Postat av: Mona

Mmmmmm.. så gott det ser ut. Vad duktiga ni har varit tjejer. Ni spar väl till mig när jag kommer ner.
Sofia mår bättre, idag har hon haft besök nästan hela dagen. Först var jag och mormor där i några timmar. Sen skulle Christian komma strax efter vi åkt, vi mötte honom t.o.m. i Åsaka. Men när han kom dit så var farmor och farfar där. Så idag kan hon inte klaga på att det var såååå långtråkigt iallafall. Imorgon ska Alexander upp till näl och kolla käken igen och då ska han passa på och hälsa på Sofia och även ta med henne hem, om hon får komma hemma, vill säga.Hoppas, hoppas.
Annars blir det att jag åker upp igen och kanske att Angelica har lust att åka upp. Vill du det Angelica?? Nu ska jag hoppa i säng tänkte jag. Ha det så länge. Kram.
Ps. Jag saknar dig Emma, Älskar dig puss, puss och kram. DS

2007-10-30 @ 22:55:27
Postat av: sofia sjukling no 1 ;D

Alla har jacka förutom Emma :S
HAHA

2007-10-31 @ 10:08:03
Postat av: Agge, Kent & Ellen

Japp, så var det och jag fick tjata på henne en tröja extra. Är hon alltid sådan din lillasyster.

2007-10-31 @ 15:41:24
Postat av: Emma

tyvärr allt är slut men sucka inte nu för ja får med mej receptet hem.

2007-10-31 @ 19:43:49
Postat av: sofia

haha ja det är hon.. Och Jag är hemma nu ! :)

2007-10-31 @ 21:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0