Nu har vi börjat greja.......

I måndags hämtade Ellen och jag mormor på gekås dit hon hade åkt med några vänninor, vi hade också med oss farmor som ville dit och shoppa. Ellen köpte sin första farsdag present, får ju passa på när pappa inte är med:-) När vi sedan kom hem så hade Kent varit borta vid snart vårt hus, Kurt nhade tagit dit en rörmokare som skulle kolla på panna eftersom det hade försvunnit vatten ur expantionskärlet och det behövdes fyllas på så fick han hjälp med det, Kent passade på att kolla hur man gjorde fast han trodde reda att han visste och hade hade rätt.
På kvällen efter det att Kent ätit (vi andra åt i Ullared) så tog vi en promenad bort till huste för att kolla så allt fungerade, då fick också farmor komma med och titta hon hade ju väntat så på det. Mormor hade med sig ett lapptäcke till Ellen som hon skall ha på golvet när hon ligger där, då blev Måns lite tjurig för hans goa filt var borta så han intog mormors säng me där blev han bortkörd när det vardags att nana för mormor, då hittade vi honom på skötbordet istället, antar att det var ren protest.

image179




Igår så tog mor och jag en sväng in till Hyltebruk och shoppade lite, jag köpte ett broderi som jag skall göra till Ellen och mor köpte knappar till Ellens tröja som hon stickat. Sen tog vi svängen om färg affären och kollade in lite tapeter. När vi kom hem så åt vi lite lätt lunch och tog sedan fram spade och grävde upp våra blåbärs buskar, smultron- och jordgubbsplantor sedan promenerade vi bort till huset och grävde ner dem i ett land vi gjorde iordning där, så nu känns det som om vi börjat flytta in redan fastän vi inte ska göra det förrän i december.
Efter en god middag med fisk styrde vi bilen ner till Halmstad för att kolla in inspiratören, skulle vara ett ställe med massor av tapeter och som jag coh Kent hade fattat det en massa uppsatta så man kunde få inspiration, så mycket var det ju inte eller så hade vi missuppfattat allt v blev nästan lite besvikna men vi hittade iallafall en ny tapet. En vit med blommor på gjorde i silver, vet inte riktigt hur jag ska förklara. Elle sa att hon ville ha en rosa tapet med döskallar på, men då gick Ellens mormor upp i taket :-) Ellen kanske inte sa så alls kanske bara va mamma som tyckte så. Lite shoppning på ICA Maxi blev det med och mormor köpte en kattmässa till Ellen. Vi stannnade också till på Eurostop för att kolla in en fleecejacka till Ellen, tycker det är så knöligt med overall i bilen, men den fanns inte kvar så det blev en tröja till mormor istället :-)

Imorse så kom låg Ellens hos mormor när jag vaknade, där har hon legat så fort hon har vaknat nu dessa dagar sen när hon börjat bli lite gnällig så har mormor kommit in med henne till mej så jag fått ge henne mat och idag när hon ätit så fick mormor tillbaka henne för jag var trött och ville vila lite till och mormor ville ha Ellen hos sig, det slutade med att de somnade om båda två, jag med iof sig. När jag vaknade misstänkte jag att de sov så jag tog kameran och gick dit. Så gott det ser ut, tror nog att mormor är nöjde efter dessa dagar.

image180


Nu ska jag gå ut och äta frukost och sedan blir det en runda runt i Nädhult, mormor och Ellen pratat för fullt i köket så jag får nog kolla så det inte är skit om mej.

Ha de gott alla vänner och alla andra....

Kommentarer
Postat av: Angeliqa

Stackars lilla Månse pissen...

2007-10-24 @ 21:06:36
Postat av: Agge, Kent & Ellen

Inte ett dugg synd om honom, idag har han intagit den nya filten från mormor samtidigt som Ellen kliar honom med fötterna bakom hans öron, han mår som en prins.

2007-10-25 @ 12:57:23
Postat av: Lillebror eller Svägerskan

VI FÅR SE HELA HELGEN ÄR FULLBOKAD MEN MIKAEL KOMMER KANSKE MED BARNA

2007-10-25 @ 21:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0