Mini weekend......

I dagarna 2 har vi varit på besök i mina hemtrakter. Vi började på lördag middag att hälsa på Maria och hennes lilla familj, som snart blir större och Maria mindre :-)
Vi fick en god äpple paj med massor av vaniljsås och jag fick äta hur mycket sås jag ville eftersom jag inte tycker om "mjuka" äpplen, mums...........Maria är en riktig kompis hon.

image139
Maria, Moa och Ellen tittar på Nalle Puh.....



Senare for vi vidare till familjen Karlsson i Prässebo, där Malin stod och rörde i grytorna det luktade riktigt smaskigt och jag blev jätte hungrig. Men först kom Rasmus med en present till Ellen, ett par ursöta skor som Malin hade köpt bara helt gudomliga och en smart scarves. När vi hade intagit maten så började det ramla in besök först kom Sonia, Mona och Emma. Mona och Emma blev också bjudna på god mat. Mona och Emma hade med sig leksaker till Ellen dels ett babygym som hennes barn hade haft och en bit ring som Emma köpt och en, vet inte vad det heter, men man sätter den på barnvagnen så Ellen kan titta på alla söta djuren som var dä, det var Bamse, Skalman, Lille Skutt, och Katten Jansson, ursöt.... skall montera den på barvagnen snart hon har ju sin lilla katt där nu. Mona hade också med sig presenter till Ellen från Gun & Åke, vi tackar så mycket för de söta kläderna hade inget liknande innan, kul.

image140
Min faster och fadder Sonia med Ellen....... observera mina nya skor, snälla Sonia hade med sig en förlovnings present i efterskott till Kent och mig, en jätte fin lampa för värmeljus. Jag har inte vågat packa upp den för jag vet inte var jag vågar ställa den ännu.


image141
Min kusin Mona med Ellen, hon som hade med sig alla paketen.......we like :-)


image142
Ellen i famnen på sin syssling Emma, hennes kusin Lukas håller ett vakande öga i bakgrunden. Kolla i kusinernas tungor undra om det är något släktdrag tro???? Emma hade också gjort ett fint pärl armband till Ellen.


När sedan min kusin Pelle hade skrapat färdigt vägen så kom han upp, alldeles lagom till kaffet :-)

image143
Pelle kollade in Ellen också och som tack fick han en spya över stora delar av tröjan, sorry......


Lite senare ringde Sofia och letade efter sin mamma, när hon hittade henne hos Mikael så sa hon till henne att stanna jag kommer snart. Sofia hade varit i Göteborg på bio, men hade minsann spanat in en riktig snygging till kille, han spanade nog in henne med så söt som hon e :-)

image144
Äntligen hade Sofia Ellen i sin famn, som hon väntat. Sofia har inte klippt av sej håret det är bara uppsatt.

Till slut dök också Elisabeth och Krister upp, jag hade handlat åt henne på Gekås. Börjar nästan bli ett måste nu eller hur, känns konstigt att åka upp utan något tll dej med mej :-)



image145
Efter att alla besök fick Malin äntligen Ellen för sig själv :-)    Ellen trivs hos Malin som sedan somnade henne i sin famn, mys.....


Efter en lång dag somnade vi gott i familjens dubbelsäng, tack för lånet, de provade att sova i sin kära husvagn igen.

Idag har vi efter en god frukost varit på Lerk och kollat in när Willo tävlade. Han och Sandra startade 1.00 och fick där 4 fel i fas 1, sista hindret druttade ner :-(
image146
Sandra och Willo över ett av hindren. Undra om Willo e rädd för han blundar ju :-)

Träffade också en himla massa folk bla. Sandra.R - magen bara växer å växer på dej å hoppas du han se ditt kusin barn på TFRK, Eva-Maria hennes barn å hundar, Kajsa å Emelie, Annelie å mormor, Annika, Cissi å en massa fler, kmmer nästan inte ihåg vilka.......

Kram på er alla vi träffat denna helg...
Ha de
 

Kommentarer
Postat av: Agge & Kent

Förlåt....glömde ju Angelica som gjorde så fina resultat idag, filmen kommer snart

2007-09-23 @ 22:00:18
Postat av: Angeeeeliqa

fy fan mamma! ni sa att ni skulle iväg en sväng, så frågade jag "ska ni till larsa & linda eller?" så svarde du "aa, jag ska lämmna en grej"
..... ni var f*n inte allas där!

2007-09-23 @ 22:04:43
Postat av: Elisabeth

Det är snällt att du tänker på mig och mina hästar. Och till Angelica så var vi visst där, trodde inte du va intresserad eftersom du hade bokat Tv:n för o titta på Carrie.

2007-09-23 @ 22:17:35
Postat av: Elisabeth

Glömde säga Lycka Till nästa helg, jag avundas dig inte.....
Kram

2007-09-23 @ 22:18:59
Postat av: Sandra

Hejsan! Han precis upp till Tfrk för att se Katja starta 1.15. Hon kom desutom 2:a!!
Och till råga på allt så fick Clara en liten kusin flicka i går!
Kram //Sandra

2007-09-24 @ 09:25:01
Postat av: Agge & Kent

Angelica: De stod bara innanför dörren i ca: 2 min..... sen stack de igen. Va tyckte du om skorna då?
Sandra: Grattis till nya kusinen, va blev de då?

2007-09-24 @ 10:05:19
Postat av: Angeliqa

Dom liknar ju nästan mina -.- förutom att dom e nyare & att det är rosa på dom, men dom var ju snygga! Fortsätt så, men snälla agge... köp inte för mkt rosa till Ellen. Alla gör det.. det börjar bli så B och du ska ju lätt ha den coolaste ungen ;)
kram kram

2007-09-24 @ 17:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0