SOL

Idag skiner solen för fullt här, så jag har passat på att tvätta lite och hängt ut men jag får nog hänga det inne också sen. Inatt sov Ellen bättre än igår och vaknade inte förrän 03,50 men tyvärr somnade hon inte förrän 05,00 sen sov hon och jag till 09,20 jätteskönt. Det var värre igår natt efter att ha sovit läääänge 2 nätter i rad så vaknade Ellen 02,20 och somnade inte om förrän 04,40 då va jag jättetrött, gäsp. Sen vaknade hon kl 6, kl 08,30 och 11,30. Jag hade en jättetrött dag igår med andra ord, kom helt ur rytmen och vaknade inte till ordentligt förrän fram på eftermiddagen. Idag känns det bättre fast det va bra kallt härinne imorse. Vi trodde inte vi behövde sätta på värmen igår kväll det va ju så himla varmt i lägenheten, men hu va kallt det blev inatt. Hade 17 grader inne när jag gick upp så efter att vi båda hade ätit packade jag ut Ellen i vagnen och gjorde mej redo för en promenad. Då ringede Kent från jobbet och ville att jag skulle komma ner dit och visa upp Ellen för jobbarkompisarna, de ville inte vänta längre också fick vi ju finfina presenter av dem, ett Hello Kitty set med tröja och byxa i brunt och rosa plus en ceris klänning med rosa hjärtan på och en skallra och en blixtlåshängare med Ellens namn på. Värmen fick vi båda upp iaf och Ellen har sovit gott på ute i vagnen, jag fick ta upp henne vid 13,30 så det blev lite mer käkat :-)

Har inte rappoterat om mor och Egon på ettt tag nu, men de har besökt Pisa och tornet igår och igår kväll kom de till en ställe som hette Siena, det var tydligen en gammal stad med mycket att se. Idag far de vidare mot Florens och drar sig väl sen uppåt mot norra Italien igen. Innan Pisa hade de legat still någonstans, jag vet inte var, och badat och solat i 3 dagar. Tycker deras semester verkar vara helt ok :-)

Nä nu ska jag ta och rulla lite köttbullar så vi får lite att äta. Kent ska få diska:-) så snäll jag e......

Kram på er....

image130
Ellen i en av mina gamla klänningar.......

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Skulle ni komma och hälsa på?

2007-09-14 @ 22:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0