Oj då

Så tiden går, nu har jag slarvat med bloggen igen det har ju nästan gått en vecka sedan jag skrev något. Idag skulle jag ha tränat tömkörning men Markus (tränaren) ligger i feber och vill inte komm till oss då :--( fast vem vill tå ute i ev. regn när man har feber. Vårt rdhus är nämligen kasst och det regnar in på en del ställen och där är det snor halt och farligt att rida, på dessa fläckar alltså. Så nu blir det till att hålla alla lektioner utomhus ett tag hoppas bara det är fixat till vintern annars blir det väldigt jobbigt. Flyttade igår tillbaka hästarna till stallet eftersom ridskolan börjar på måndag och Willo går lektioner då och så skulle vi ju tränat idag men men. Jag skall iaf börja träna för Micke Greveback varannan fredag med början nästa vecka, hoppning, skall bli så kul att få träna igen.
Jag har jobbat några timmar denna veckan, tyvärr kommer det fler nu som inte vill fortsätta ridningen och jag får nog flytta om lite i grupperna.

Ellen tackar och bockar för alla fina presenter hon fick, Eva ditt paket kom på måndagen som du sa och matchade mycket bra till Ellens nyiköpta Pippi skor :-) hon fick också kläder av, nä jag vågar inte räkna upp allt för jag kanske missar något då och det är ju synd. Alla kläder va iaf jättefina, alla leksaker uppskattade och även musiken hon fick var uppskattad, det fina armbandet har hon inte fått prova ännu så det vet jag inget om men mamma och pappa tyckte mycket om det iaf. Kan också meddela att hon nu kan tuta med handen på bobbycaren, för er som läser svägerskans blogg, hon kommer även framåt ibland.

Det var några hektiska dagar med besök från torsdagen till måndagen och det kommer nog mer nu när de kommit hem från semestern, välkomna.

Vi har också varit på bvc och fått en spruta till, ståltjejen säger ingenting, hon äger nu 9,7 kilo och är 75 cm lång.

Sluggo växer och busar på som vanligt, Måns tycker nog om han en del ändå eftersom han har full koll på honom när han är ute. Tyvärr har lilla monstert Ellen kommit på att hon orkar lyfta Sluggo och då menar jag inte lyfta snällt utan i svansen eller bara ta ett tag i skinnet på stackarn, tur att han är snabb.





Ellen diggar till sin nya cd spelare








Ellen fattade inte riktigt det här med att öppna paket, hur mycket vi än visade. Fast igentligen var det nog att hon hade hög feber som gjorde henne helt ointresserad fast det vill inte vi veta av just då ju.....








Vi hade tur med vädret och kunde duka långbord ute. Det regnade på förmiddagen.








Ibland så kom skrattet fram som här när hon fick sina tårtor






       
En hemmagjord och en inköpt blev det.







Vadå blåsa, det gör vi bara när ingen ser på ju :-) tur att mamma kunde blåsa då







Sen skulle det ätas, men som sagt var feber feber feber inget ätit blev det, fast hon kan äta själv ju








 I måndags var hon var hon så trött så hon somnade bland leksakerna, feber och kalas tar på krafterna :-)






Ha de bra alla glada

Kommentarer
Postat av: Eva

Den fanns inte i hennes storlek så jag tog en större.. pippi är ju en bra förebild! Kul att hon hade matchande grejer :)



T-shirts kan man ju ha fast de e lite stora oxå!



kram

2008-08-21 @ 12:51:34
URL: http://naarendra.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0