Trist

Tråkigt med detta regn som är nu pch vårt ridhus som är läkage i taket och blir då oridbart när det regnar, suck det blir regnställ och stå ute idag.
Igår kom mormor och hälsade på Ellen men det känns som hon blev en piga åt mej istället :-) hon tog över och lagade lunch så kunde jag åka och rida, sen kom jag hem till dukat bord och åt också tillbaka till stallet för att arbeta. Ellen och jag hade på morgonen åkt ner till sadelmakaren med sadlar som vi provat på lektionshäst men som inte passade och vi fick med oss en till men den var inte bra den heller :-( måste hitta en nu för han har trasig bom på sin, får väl åka ner igen och lämna om ingen annan erbjuder sig, det blir mycket milersättning och en del övertid ju.
Mormor fick ju iaf rå om Ellen hela eftermiddagen de hade varit på lekplatsen och gungat och åkt rutschkana sen hade Ellen gått hela vägen hem med en del stopp vid vattenpölar och brunnar hon hade vagnen franför sej en del. Sen hade de också plockat smultron i vårt land som Ellen glatt hade ätit upp, mums. Imorse var det skönt med mormor här för jag hade sådan huvud värk så jag nästan kräktes och när Ellen inte längre ville ligga och mysa i sängen (jag härdae ut i 1 1/2 timma) så gick vi upp och väkte mormor så fick jag somna om en stund och sen var värken borta, bara trötthet kvar. Tyvärr finns den lyxen inte imorgon så jag hoppas att det inte är samma sak då.
Nu är det dags för lunch jag känner hur det luktar gott och naturligtsvis har mormor gjort den idag med, sen blir det arbete igen ska försöka komma iväg en stund innan jag börjar så hinner jag kanske mocka först och ev fixa Willos mat.
Ellen har idag fått nya (beg) gummistövlar från Lise-Guns, hon ser väldigt rolog och fundersam ut när hon traskar omkring i dem men hon vill gärna leka med dem så de är nog fina iaf.


Ha de bra vänner, kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0