JAAAAAA!!!!!

Äntligen har mailet kommit, jag vågade nästan inte öppna det eftersom man aldrig vet hur det har gått. Men, jag klarade provet och är nu överdomare i hoppning :-)

Skrev ett inlägg i måndags men när jag skulle publicera så bara det flippade ut och igår kom jag inte ens in på bloggen.

Ja, ja...

Willo var och tävlade i lördags och hade 1 nedslag i varje klass i fas 1, han var inte ett dugg spänd och rädd utan tuffade på som om han var hemma, detta trots att det stod en stor julgran mitt i ridhuset. I förstta klassen fick e lite mer fel förJennie trodde fas 1 var slut ett hinder för tidigt så det blev en vägran och tidsfel, när Jennie gjorde en jätte volt.
Tack Jennie för du vill tävla honom.
Försökte ta kort i all hast, men de ble ej bra ju. Önskar mej en digitalsystemkamera i julklapp.....



Jo, de är Jennie och Willo....



Senare samma dag bar det av på julbord på Gästis i Torup, mums så gott det var och trevligt dessutom. Vi gick ändå hem ganska tidigt för jag var ju super trött efter dagen som varit.
I söndags förmiddag kom alla ljkusstakar och dyligt fram, förstår inte att en del måste börja redan en vecka innan advent när det inte tar mer än max 1 timme att sätta upp dem. Vi satte också upp utegranen med belysning, granen hade Kent varit och hämtat dagen innan. Nu lyser det så fint om vårt hus när jag kommer hem på kvällarna :-) man blir så glad då.
Alice, Pia och jag pyntade också i stallet i söndags och Pia hade gjort en jättefin gran girlang med äpplen och rosetter, nu ska jag bara baka lite stora pepparkaks hjärtan och skriva hästnamnen på där så blir denna dekoration fullbordad.



Pias girlang




Så här fina blev våra namnskyltar och ännu har de inte ätits upp även om Willo har försökt fast Pia räddade den.




Lite apelsiner satte vi också upp.




Igår kom snön till oss igen, men tyvärr regnar det nu så vi får väl se hur länge den stannar. Det snöade iaf stoooora flingor enorma (Malin du skulle sett dem) Ellen tittade förvånat på dem och ännu mer förvånat på spåren som mamma gjorde i snön när hon gick.




Ellen i snön....


Nu ska vi ta och ät frukost, den blev lite se idag men Ellen råkade få full dos välling imorse och då kan man inte äta för fort efter ju. Just nu sitter hon i min gamla säng och myser med alla gosedjur, ganska vanligt att det händer faktiskt, tidigare idag har hon både provat kläder och vält ut en tallrik med yogurth och vatten (Kent sköljer ur paketen när den är tom och ger katterna, som tydligen inte åt idag) över sig så hon har hunnit bada med.



Här har haklappen kommit på och byxorna halvvägs, tyvärr är det smutstvätten hon tar när hon provar kläder....


Nu ska jag se om jag får in filmen från i lördags i datorn, hittar ju inte instruktionsboken men provar och provar. Ska sedan lägga ut den på mitt webbalbum.

Ha en bra dag vänner

Kommentarer
Postat av: mamma & Egon

Ett stort GRATTIS till dej att du klarade provet kramisar mamma

2008-12-03 @ 12:54:47
Postat av: Erika

Grattis Agge! :)

2008-12-03 @ 13:38:44
URL: http://xerikax.blogg.se/
Postat av: Mona

Grattis. Jag vill gärna se huset du kommer hem till på kvällarna när det lyser så fint.



Kram

2008-12-03 @ 14:11:05
Postat av: Agge, Kent & Ellen

Välkommen ner till oss, Mona :-)

Nä, du får tänka dej att det är minst en lampa i varje fönster utom i källaren där det bara lyser i ett fönster + julgranen på utsidan.

2008-12-04 @ 09:32:17
Postat av: Eva

Garttis gumman!!! Då får man akta sig om man nån gång skulle hamna på en av "dina" tävlingar ;) Fast det lär nog inte hända... Kul för dig!!



Stor kram

2008-12-05 @ 09:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0