Julen över....

Så var julen över för detta året. Vi avslutade det med besök av morfar och Eva under gårdagen. Vi började ju julen lugnt alldeles själva hemma och tur var väl det. Sen kom mor, Egon, lillebror, svägerska och två kusiner på juldagen och huset blev välfyllt. Vi hade en trevlig eftermiddag, kväll och förmiddag dagen efter. Julklappar delades naturligtsvis ut och jag tror att alla var nöjda det nerkade iaf så, vi blev jättenöjda.
På annandagen när våra gäster åkt så bar det av upp till svärmor och släktkalas där och nu snackar vi välfyllt hus:-) tror vi var 35 stycken. Igår åkte vi och köpte oss en dvd på gekås, lämnade tillbaka lite saker som var felköpt och julklappar som var dubbelköpt. Morfar och Eva var också där innan de kom till oss. Igår tog också äntligen julmaten slut, fast inte skinkan som utr är den är ju så god.
Willo har fått vila några dagar nu men igår tömkörde jag honom och idag hoppade Jennie honom, ska anmäla dem till Laholm nu det blir 1,00 & 1,10 där så får vi se hur det går. Resten av dagen idag har vi bara varit hemma och softat, Ellen och Kent var uppe hos framor en stund när jag var i stallet. Imorgon blir det arbetsdag för vissa, själv är jag utan jobb ett tag igen, är ju bara säsongsanställd på ridskolan och börjar där igen den 2 januari.
Just nu längtar vi till Kläppen, vi får med oss kusin Erika och förhoppningsvis kusin Anna om hon får ledigt från skolan. Det är 50 cm snö däruppe och många backar öppna :-)

Här kommer lite bilder från helgen:

Juldagen







Några som njuter av maten tror jag







Nissarna Rasmus och Lukas läser på paketen, Ellen demostrerar sin nya dammsugare





Så mycket papper......






En omonterad husvagn gjordes genast om till gunga :-) kusinerna kämpar med beskrivningen





Visa mej morbror, hur gör man då....... hon kan nu kan jag säga varje morgon, tack..........





Mums för ris a la malta, nej hon har inte druckit julmust det var Lukas som sölade......






Lite välling gick också ner.......



Annandagen


Ellen diskuterar säkert något viktigt med Per-Anders, Yngve, Stefan.......





......Börje, Göran och Tommy





Medans några av oss andra tar hand om disken.





Morfar, Ellen och Eva





Morfar och Ellen






Sluggo och Måns gillar granen, som tur är har de inte upptäckt vad kul man kan ha med pyntet :-)




Idag


Ellen fick en husvagn av mormor och Egon,  men hon tycker den är lite liten för oss alla i familjen :-)




God fortsättning på er alla
Kram

Kommentarer
Postat av: Erika

Wihoo, längtaaar! :) Nu har jag fått tag i skidjacka och skidvantar på mellandagsrea och skidbyxor och underställ på Gekås. Så nu kan jag lova att jag är rustad för Kläppen!

2008-12-29 @ 18:41:57
URL: http://xerikax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0