Lucia i parken

Idag har vi firat lucia i parken. Ellen tyckte nog att hon var den bästa tärnan som fanns, hon gjorde iaf allt för att vara medelpunkten. Dök upp som gubben i lådan (fast från sidan) så fort de började sjunga och innan de stod hon och tjoade på MAMA!!!!!! När det inte hände mer än sång (efter ca1min) så drog hon på upptäcktsfärd ropandes MAMA!!! Slängde ljuset och hade det som fotboll istället, då fick jag blicken från Anna son sa att jag nog skulle hämta Ellen nu innan hon förstörde den fina sången. Ja, ja MAMA gick upp vid sidan av scenen och kollade läget, kunde ju inte ila omkring bland tärnor och lucia ju, Ellen däremot körde full show efter att hon pratat lite med mig. Gick bakom alla i tåget som stod så fint och sjung med ljuset i munnen och oooaaaooooaaoooooaa tills hon kom till lucian då slängde hon ljuset på henne plockde sedan upp det för att slå det lite på en av tomtarna :-) o ja hon gjorde succe om ni frågar henne själv. När hon till slut petade in ljuset i en av väggkontakterna på scenen så plockade MAMA ner henne därifrån.
Tro nu inte att showen slutar för att man hamnar på golvet framför scen, pust, hon gick omkring och kikade in alla som kollade efter en liten stund så gick hon fram till scen och skrek för hon ville väl upp dit igen antar jag. Sen fick jag gå med henne för hon var överallt och ingenstans och lät hela tiden. Vårt barn behöver dagis, det är väldigt roligt med andra barn......
Hon var iaf den sötaste tärnan som fanns i Sverige denna helg, vår prinsessa.




Innan showen fikade vi på lite lussebulle och kakor, klänningen är samma som förra året stl 62/68 :-)







Hade i och för sig vikt upp armarna då ju....





Kolla på mig här är jag, lucian har ju ändå inte kommit fram ju.....
Vet att det är dålig kvalité på bilden men jag har ju önskat mig en ny kamera ju.......





Tomten var lite läskig, men då finns ju pappas trygga famn.





Dansar med Elin och Lovisa.






Hemma igen, Elin, Moa och Tommy kom förbi med Panda saker. Ellen var hur trött som helst




När vi kom hem så var Ellen även här i sitt esse tills vi satte henne i badkaret och där blev det lite lungt iaf, mormor fick i och för sig lite hjälp med ansikts tvätten som Ellen tyckte att hon skött dåligt :-) Efter badet orkade hon knappt hålla ögonen öppna tills vällingen var slut, men det är inte konstigt med tanke på vad hon har gjort idag, busen.

Själv hann jag åka och rida på förmiddagen, skönt att slippa det dåliga samvetet för jag hade aldrig hunnit det efter parken det kan jag säga. Willo var inte rädd trots att vi var ensamna i ridhuset, skönt det med nu kan jag rida själv igen ju.
Nu ska jag kolla in Wallander.
Ha de bra vänner, kram

Kommentarer
Postat av: Erika

Hihi, synd att man missade hela föreställningen :)



2008-12-15 @ 14:08:29
URL: http://xerikax.blogg.se/
Postat av: Mona

Hon är ju en riktig showgirl.

Kram, kram

2008-12-15 @ 14:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0