Lucia

Idag var Ellens andra lucia dag och vi har inte firat så mycket eller jo vi har fikat lucia fika två gånger ju. Ätit en mycket god middag med rådjurssadel och potatisgratäng. Ellen ska gå luciatåg imorgon i parken här i Brännögård, det är en tradition som är här och vi var där förra året med, första gången för Ellen och mig, men då var hon inte med i tåget fast i år har Elin "bokat" henne. Vi prov lussade idag och Ellen gick näjt omkring i sitt lucialinne med glitter i håret, luset slängde hon däremot i golvet hela tiden och till slut åkte det nerför trappen så vi får se om det vill vara med imorgon :-)


Ellen som tärna förra året






Ellen som tärna iår, växer så det knakar.....







Ellen och mormor






Ellen och mormor tog en tur runt sjön i förmiddags med pulkan





Kent, Egon och jag har idag städat i förrådet och gått igenom alla saker som vi fick med huset, vi har ju bara bott här i ett år nu ju så det var väll dags nu då :-) Jag tog ett röj i matkällarn också, så där är det nu förvaring av övervintrande blommor, sprit, mat och diverse fritids saker. Kent skulle också flytta in det som har stått i tvättstugan nu ett år men en hylla ska visst sättas fast först. Fast jag är mest nöjd med att vi fick slängt och kört iväg en massa saker till tippen. Jag gjorde också ett röj i en byrå i hallen där vi har samlat en massa saker som man kanske inte behöver mer, typ gamla batteri???????  Nu kan vi i stället ha Ellens vantar, mössor m.m där :-)
Mamma har satt upp mina julgardiner, hon tyckte nog det var dags nu:-), sen när hon och jag var och slängde gamla tidningar som också sparats på hög så köpte hon lite tyg till en kappa ovanför altan dörren, TACK!!! Jag har också smygit fram några tomtar och det tyckte dottern var roligt och spännande.

Efter den goda middagen så har vi kollat på dansbandskampen och hejat på JENNY SALÈNS fast vi hejade för dåligt eftersom de inte gick vidare :-(  får väl gå in och rösta på svt.......

Någon, uppskattar när ni inte är anonyma, undrade vem den nya instruktören är på ridskoaln, som jag berättat för eleverna i veckan, utom dem i måndags eftersom jag fick reda på det efter deras lektioner, så är det Enock som kommer att jobba på onsdagar. Jag gillar det eftersom han och jag tänker mycket lika i undervisningen, igår när vi pratade lite om detta så hade vi samma ideér om mycket, kul.

Tränade förresten hoppning igår för honom och jag är supernöjd eftersom jag kom till ridning och inte backade mer än en gång på hinder, de ni!!!!!!!!  För er som inte vet så är jag expert på att backa :-(



En bild till Mona



De fyra ljusen i vardagsrummet iaf :-) och Ellen halvliggandes på bordet med tomte luva på knoppen......




Ha en bra morgondag vänner och glöm inte JENNY SALÉNS.........

Kommentarer
Postat av: Erika

Söta bilder på Ellen!

2008-12-14 @ 10:44:31
URL: http://xerikax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0