Nu närmar den sig....

Julafton alltså.
Ellen funderar nog på vad vi håller på med, men hon är ännu så länge med på noterna fullt ut. Hon och pappa har varit ute i skogarna och kollat om det funnits någon fin gran till oss, nej vi har ingen egen skog men andra har ju, idag tröttnade Ellen på att åka vagn och ville gå istället så hon och pappa hade att göra ett tag i skogen :-) tur att de hade de för jag var i stallet en lång stund idag. Red ut med Tessan och Martina iof lugnt men ändå ut...... skönt och trevligt.
Tillbaka till granen, jag tyckte inte om vad jag såg så vi åkte till svägerskan och svågern på kvarnen istället, de har ju massa med granar hos sig och vi hittade en både till oss och till Ellen. Under eftermiddagen har vi tagit in och klätt dem båda, vår ser lite mesig ut, får nog ta och hänga dit mer saker fast deet lir ju så mycket att ta bort då ju..... Ellen tyckte detta verkade kul och under tiden jag satte snöre i de nyinköpta julgrans sakerna från IKEA så hade hon fullt sjå att utforska allt hon såg. Slickade på glitter hjärtana så nu skiter hon nog glitter imorgon för det bara ramlade glitter av dem :-) Hon hjälpte sedan att sätta upp lite av de saker vi hade och som vanligt när barn ska göra detta så hamnar det tillsammans med de som redan hänger där, men det gör inget för hon plockar ju ner det lika fort igen :-) för att sedan åter sätta tillbaka det. Ett evighets göra ju men Ellen är nöjd. Granen har redan vällt 2 gånger och hon blir skiträdd varje gång så vi behöver nog inte säga att det var fel för en gång skull. Har precis släppt in det lilla monstret får se vad han gör med hennes gran.

Har varit duktigt nu i flera dagar, red Willo i torsdags ju och i lördags och i dag, ska se om jag kan hålla detta tempot imorgon med för sedan vet i fan om jag hinner rida på 3 dagar. Ska jobba några timmar imorgon, fick just ett sms att en av de söta dumma hästarna hade sprungit ner staketet så det får ju bli tidigare än tänkt :-( får hjälpa Tessan som ska jobba åt ordinarie under helgerna. Vet inte hur haj hon e på staket. Jobbade lite vid datorn igår med det nya medlemsregistret igår så jag hade inte så många timmar kvar att göra igentligen, men men.....



Ellen klär granen....som ni ser lite dubbelt på en del grenar:-)






Väldigt noga och ivrig var hon, duktig med de små fingrarna på att få dit sakerna






Förstod inte riktigt vitsen med att stå still framför granen med tomteluva på huvudet......




Kram på er, nu väntar sängen......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga kort!

Kram

2008-12-21 @ 22:08:01
Postat av: sofia

jätte fint:)

2008-12-21 @ 22:14:48
Postat av: Erika

Va duktig tjejen är!

2008-12-22 @ 10:57:44
URL: http://xerikax.blogg.se/
Postat av: Cissi

Agge, när du skriver om Ellens framfarter så jag tänker jag konstigt nog på ditt gamla Monster Casper! He he he tänk om han fortfarande hade varit i livet, vilken pakt han och Ellen hade haft!

2008-12-24 @ 00:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0