Rapport....

Föra söndagen var ju far/morfar/svärfar här och hälsade på en stund. Ellen fick ju en docka som jag berättat tidigare och hon började som tur var leka med den innan morfar åkte hem iaf, tur det så morfar inte behövde bli ledsen.  Morfar och Ellen hade en mys stund i soffan där de kollade på tv, Ellens favorit sysselsättning just nu, vi kollade in filmer från i sommras bl.a när vi var hos morfar och Eva och pratade med deras lånade får. Morfar blev så glad när han såg kort här på fåren för de hade inga hemma ännu eftersom de inte har framkallat filmen ännu, hi. Men på filmen hörde vi Eva tydligt säga att "nu var den filmen äntligen slut" så inte hade det att göra med när filmen skulle ta slut som morfar sa. Digital kamera är väl ingen idé att köpa till honom i julklapp för han kommer ju aldrig kunna använda korten hemma ändå, eller jag vet inte. 



Morfar och Ellen i soffan




Veckan har fortsatt vidare trots de dystra besked jag fick i början av veckan. Men jag ska erkänna att det har varit motigt att gå till jobbet överhuvudtaget. Fast det är väl bara att bli en bättre instruktör så löser det sej nog, problemet är bara att klagomålen kommer efter man har jobbat i 2 terminer och man tror att de varit OK de man gjort, till mig iaf.

Idag var vi imorse och kollade in luciatåget på Kinnareds skola, kusin Moa var lucia och vi tog inte med oss någon kamera för den tar ändå inga bilder som går att använda när det är lite halvmörkt. Men kusin Erika var ju med och tog kort så nu får hon se till att blogga fort så jag kan sno kort från henne :-)
Lucia tåget var fint som alltid, blockflöjtarna gick bara lite olika fort men var gör det. Vi fikade på lussebullar och pepparkakor efteråt.



Tog ett kort på tomte Ellen när vi kom hem


Ellen som har sovit som en gris länge nu men denna natten skulle hon vakna naturligtsvis. Jag hörde väl inget som vanligt men stackars Kent gjorde och när jag väl vaknade ca 45 min senare så trodde jag att klockan var runt 06,00 och sa till honom att honkan väl få sin välling så kanske hon lugnar sig. VÄLLING KLOCKAN ÄR JU KVART I TRE!!!!!!!!!
Hade nog drömt det där om tiden och jag förstod genast varför jag var så himla trött. Jag gäspade iaf en del under luciatåget men inte för att det var dåligt utan för att jag inte smonade om förrän vid 4 snåret igen. Då hade Ellen sovit nästan 1 timma..........
Så jag har vilat i soffan när Kent har kollat på skidskytte, jag kollade väl också i början men sen tog sömnen över. Ellen har sovit en god middagslur hon med.
Nya konster har hon lärt sig idag med.


Nej hon är inte ledsen hon skrattar för fullt den lilla råttan......



Nej nu är det snart dags att åka till stallet för jag ska träna lite idag, pust. Får väl se om mor och Egon hinner hit innan jag far iväg.

Tack för alla grattis jag fått


Kramar på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0