Äntligen....

Igår var jag äntligen ute och red Willo, tog en tur med Pia och Gandi de visade oss en runda och vi tog det väldigt lungt med tanke att Willo nu vilat nästan 1 vecka sen vi hade tömkörnings träning och innan det vilade hann också 1 vecka, oj oj, men nu så ska vi örja rida igen. Tyvärr har jag ju min sadel på omstoppning men jag använder den gamla som är lite trång men vi tar det lungt med promenader i skogen så vi gör nått iaf, ska få sadeln nästa vecka och vill förhoppningsvis kunna träna för Enock då med innan vi far uppåt kusten.

Just de, på onsdag natt far vi till mor och Egon i Rånäs utanför Henån och blir där tills på lördag morgon /förmiddag, härligt, Kent har tagit ledigt på torsdagen så vi kan komma iväg en dag tidigare. Sen ska vi till far som fyller år och fira honom och övernatta där, tänkte sedan åka till lillebror men fick ju höra häromdagen att de åker iväg på semester den helgen men jag hoppas att de kanske åker på söndagen så vi kan ses iaf det blir ju inte så ofta ju.

Den där dumma listan jag gjorde var inget bra men städningen är avbetad också eller dammsugningen iaf ska väl torka golven när Ellen sover kanske. Måste städa pannrummet också eftersom det inte görs av sej själv, vi hämtar ny ved på lördag och får även in en pelletsbrännare nu så det måste planeras lite därinne. Funderar på att lägga veden på framsidan men då får vi ju bära den två gånger ju, usch så tråkit.

Nu är det nog dags för frukost, Ellen börjar låta lite konstigt tycker jag.

Ha de


Kommentarer
Postat av: Sandra

Om ni har vägarna förbi trollhättan så bjuder vi på fika!

2008-07-04 @ 10:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0