Ledighet....

Nu har jag varit ledig i 1 1/2 dag och jag har gjort så lite som möjligt, sååååå sköööööönt. Klippte i och för sej gräset klart, Kent gjorde lite han med, kollade på pionen som ska få kant runt sej men visste inte riktigt hur jag ville ha det så jag slutade, tvättade en maskin tvätt och var och kollade in program träningen på ridklubben en stund. Pratade med Enock om träning och jag ska ringa han när jag får tillbaka min sadel så ska vi träna lite hoppning iaf orkar nog inte med någon dressyr just nu med min obefintliga kondition.
Lyckades i måndags att plana ut Willos sko som han böjt och satte tillbaka den, måste köpa mej egna grejer så jag inte behöver låna andras när sånt här händer, suck. Vill också ha en egen transport för det tar emot att behöva hyra så fort man ska någonstans, som denna sommar hade man ju kunnat åka in och träna när man kände för det, precis som Pia och Maria gör men de kör ju ihop och allt blir så lätt :-( man kanske får köpa sej en om några år eller så..... Var iaf och lämnade in Willos sadel för omstoppning och efter vad sadelmakaren sa så ska det nog räcka med detta, hoppas hoppas, då blir det bara 700kr.....



Ellen hon far runt som en virvelvind, i måndags var hon hos farmor nästan hela dagen när vi jobbade. Igår höll vi oss hemma var ute sen stund men det var ju lite varmt så vi gick in igen och väntade ut att pappa skulle kmma hem. Ellen vänder och kryper med rumpan först så fort hon ska igenom en ytterdörr nu, trappa eller inte trappa rumpa först för det :-) hon har nog en tand till på väg ut nu för det är väldigt klängigt och feber, sover redan sin andra lur för dagen.

Idag ska jag nog övertala sambon till en tur till Gekås, har sorterat Ellens kläder nu och det börjar bli lite av dem när alla för små plockades bort:-) vilken tur.....

Ha de gott.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0