Segt....

Idag har det varit en seg dag. Fast jag har varit och ridit på förmiddagen, kollade ut en ny väg som jag fick tips om kul, Willo var faktiskt hyfstat lugn bara hysterikt rädd en gång och då blev han nog mest rädd fö att jag inte tog ii gramanen för huvudet for upp som en utskikstorn och alla 4 benen hade varsin galopp hur obekvämt va inte de då????? Suck på dum häst, men resten av turen gick bra det va bara lite läskigt ibland men han gick fram överallt.
När jag kom hem hade snälla Kent torkat golven som jag skulle gjort, TACK, han hade också städat nere i källaren efter ved körningen igår. Just det, de va ingen rolig historia, vi köpte ved som Kents kusin inte ville ha kvar han hade massa ny ved, problemet va bara att detta var pinnar och hur jobbigt som helst att ta in, tog en evighet för varje lass och vi körde två. Men när vi lämnade Ellen hos ksuinerna i Frillebo så fick vi med oss en av dem som ville tjäna lite pengar och tack gode gud för Jonas, men nu har vi iaf ved ett tag som Jonas sa. Det sist fick vi lägga under trappan för vi kunde inte stappla det inne i pannrummet det bara rasade när vi försökte.
Idag har Ellen ätit själv med gaffel fast vi fick sätta på maten på den men sedan klarade hon allt själv, vi har också varit vid sön och badat Ellen gick ner i vattnet med rumpan först, gud vad det såg roligt ut skulle haft filmkameran med oss där. Jag tog årets första dopp det va skönt. Ikväll när vi har ätit ska vi till Börje med familj och kolla på Arn, en liten repetition innan näsa film kommer.
Kent står nu vid grillen och jag ska snart steka lite potatis.




Ellen äter nästan själv






Vi är på väg till badet






Nu ikäll när Kent grillade så hörde jag bara utifrån, KOM MED KAMERAN, Ellen hade krypit in under vagnen.....



Go kväll på er.....

Kommentarer
Postat av: Sofia

Stefan Nordgren är med i Arn ;)

2008-07-13 @ 12:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0