Suck...

Man tycker man har så bra ideér men det blir alltid så mycket av det.......

I onsdags började vi ju att måla vår hall (därför ingen blogg) och idag var vi och köpte mer färg eftersom det inte går att ha smuts gula lister till råvita väggar :-(     bra ideér kommer alltid med merjobb. De blev ljusgrå lister runt dörrar och fönster och vi har 5 dörrar i hallen, kanske skulle slått bort lite väggar när vi ändå håller på vad sägs om öppen planlösninge mellan toalett och sovrum :-)   eller inte, det är bara att måla på och se glad ut. Värst är det att vi får måla alla kanter på frihand eftersom vi av erfarenhet vet att tapeten som vi måalde innan ( en miss ja) lossnar. Men nu är alla lister målade och imorgon blir det en gång till sen ar nog målandet slut om nu tapeten räcker till dit vi vill annars får vi måla där med men det är ju bara vägg och ingen list. Egentligen hade jag nog velat ha samma röda färg på listerna som nere i entrén men jag är för feg för det men det hade nog varit nått det.

Ellen har sovit till 8,30 två dagar i rad nu fast igår somnade hon inte förrän 00,00, gäsp pappa och mamma slumrade till innan henne jag vaknade till av att Kent snarkade med Elen på armen som också sov då. Inatt kom den femte tanden fram på riktigt så det var inte så komstigt att hon inte ville sova och i tisdags kväll blev det insommning vid 22,00 och då sprack tandköttet.
Nu ska jag ut på altanen och försöka kyla ner mej lite.....


Tills vi hörs igen.
Ha  de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0