Midsommarafton

Nu så har snart midsommarafton tagit slut för denna gång. Dagen har varit innehållsrik och vi har hunnit med en hel del.
Började med att komma upp alldeles för sent ur sängen, Ellen väckte oss för tidigt så vi bara låg och myste med henne i en evighet och inte väckte mor eller Egon oss heller, 8,15 for vi iaf upp med fart vi skulle åkt 8,30 ju.....
Sen bara det av till affären för att slänga tidningar så hundarna får plats i källaren, sen hämta beställda jordgubbar och köpa lite annat, sen till Kents pappas grav med en bukett blommor, sen till WIllo och kolla så han mådde bra (han sov som en gris helt utslagen) plus att vi plockade lite blommor till stången utmed vägen finns ju inte så mycket av dem nu ju och till sist åkte vi till handels trädgårdens rea, kanske inte så viktigt men så roligt, tyvärr var det väldigt utplockat eftersom de började rean igår men vi kom hem med en hibiskus, en ros på stam och 2 pelargonier. Hem och klä stången, där skulle vi varit kl. 10 men blev en halvtimme sena, fick i alla fall hjälpt lite grannmed en av kransarna och Kent och Egon hjälpte till med stången. Ellen sov men vaknade och blev glad över att se sina kusiner,




Ellen med Rebecka och Lovisa





Så där jag stången är uppe, Egon och Kent ser iaf nöjda ut:-)




Sen gick vi hemåt med lite björkris till Ellens krans, väl hemma satte mor igång potatisen till lunchen och Kent och jag åkte och hämtade LIzzie som vi ska passa nu när Britta är i Spanien. Kom hem gjorde Ellens krans, åt lunch, bytte om och gick till dansen 14,30. Tog också lite kort på Ellen i sin krans innan vi gick hon tyckte inte alls om att bli fotad idag och började gråta mitt i allt.





Ellen i sin fina krans








Vill inte att ni tar mer kort, usch så tråkigt






Men pappa kan trösta han......







På dansen träffade vi fadder Per-Anders






Dansade med mamma och mormor men tappade skorna hela tiden, här är det små grodorna






Nu har vi slutat dansa för Ellen tyckte nog inget om det, förstod inte så mycket








Men Egon han hängde i hela vägen ut i regnet :-)



Nu har vi också avnjutit en härlig grill middag, min stallkompis MAira som var ensam och hade jouren på jobbet var här ock sällskapade med oss, tagit en runda med hundarna jo de e 2 nu ska ocksp passa Molly eftersom Göram med familj åker iväg till Spanien imorgon :-)
Nu ska jag ta och packa mej i säng har varit vaken sen 5 imorse då jag vaknde och inte kunde somna om och imorgon har jag stallet på morgonen så de e bara att stiga upp, sen lär väl Ellen väcka oss med tror jag.


Ha en bra fortsättning på helgen, kram


Kommentarer
Postat av: eva

Ser ut som att du haft en bra helg! Skönt med lite avlastning från släkten :)

Själv går jag mest omkring och dräller... väntar på att jag ska vinna några miljoner så jag kan flytta till en bullerby med nära och kära snart! Ska bara börja spela först... ;)Messade med Calle (tysken med Generosa) idag, han har fått två hingstföl till och rosas första är redan 3år. tiden går fort! skall snart bygga ridhus oxå.. skulle tagit honom när jag hade chansen! :)

sköt om dig/er!! Kramar

2008-06-22 @ 20:14:43
URL: http://naarendra.spaces.live.com
Postat av: Erika

Verkar som om ni har haft en härlig midsommarhelg och Ellen var så söt, så söt i sin krans.

Kramar från Erika

2008-06-23 @ 16:59:16
URL: http://xerikax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0