God morgon

Nu har det hänt lite igen, det blir ju så när man inte är så bra på att uppdatera bloggen....

Mor åkte hem i onsdags efter 3 sköna dagar här med städning , barnpassning och matlagning :-) tänk var skönt det får ha det våra mammor.... Vi hade iaf skön dagar, kom snart igen.
Kent och Ellen fick sällskap av kusin Felix under onsdagen, Ellen tycker han är störtkul också leker han ju med henne, körde henne i lära gå vagnen, sprang före henne så hon hade någong att köra efter osv.....

image367

Denna bild är tagen av Kent eller Felix vet inte vem hittade den i kameran och den är tagen den dagen, Ellen kör som vanligt men nu hade hon visst fått på sig förklädet med men inte hde hon bakat för jag har minsan inte sett röken av någon smarrig kaka.........



I torsdags var jag på introduktions kurs med klubben online nere i Halmstad, lite klokare blev vi väl men inte så mycket, det sista innan vi skulle gå hem frågade jag om det jag ville veta och så lärde vi os det på 1 minut, kunde ju frågat det med en gång...

Igår åkte jag till stllet på förmiddagen i hopp om att Ellen ville sova midda så jag kunde rida men icke sa nicke den gick inte. Ellen somnade när vi nästan var hemma sen, suck. Hade ju ingen barnvakt å Kent skulle ju inte vara hemma på hela dagen och kvällen, jag får aldrig rida.
Sen körde Ellen och jag till Halmstad och shoppade lite, det blev en  keps, en klänning och ett par skor till prinsessan. Lite böcker och blommor till mamma också lite mat till oss alla.






image370
Ellen i sin nya fina rosa keps.



image368
Efter att man har hjälpt mamma plantera blommor eller det var mest gräva i jorden och dessutom krypit i bara blöjan i pannrummet så måste man bada. Det fanns inget varmvatten för vi hade ju precis tänt i panna så mamma kokade vatten och badade Elln i diskbaljan och det var populärt må ni tro.




image369
Skitkul mamma





image371
En bild från förra veckan då vi satte ner kantskydd runt smultron landet, Ellen övervvkade  och hjälpte till då med. Undra om hon är lika hjälpsam om ett antal år tro.....


Idag ska jag köra ponnysar till Hylte eftersom det ör Hylte festival och ponny ridning där, Ungdomssektionen fixar detta, sen ska jag minsann rida.
Ellen åker till familjen Lilja vid 11 tiden när jag börjar köra runt, sen har de kalas 13,30 men det hinner jag inte till och Kent är i tyskland och köper sprit så Ellen får fira kusin Moa själv till och börjad med.

Moa har alltså i vekcan fyllt 9 år och kusin Rebcka fyllde 14 år i vekcan med. Grattis till er båda.

Dags att byta bajsblöja på Ellen, hon sov till 7,50 idag och har precis ätit upp sin välling.

Ha en trevlig helg det ska jag försöka ha med lite stress.....




Kommentarer
Postat av: Sanna

söta bilder
Hoppas du får en fin lördag:)

2008-05-24 @ 08:23:16
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: Mormor & Egon

Tack för senast det känns så skönt att vara uppskattad vi kommer ju snart igen du skall själv ha en riktigt fin Morsdag din första du får nog många blöta pussar coh presenter Kram Mor med gubbe

2008-05-24 @ 09:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0