Sååååå vaaaaarmt.......

image353
Tycker Ellen att det är.......



Ellen är nog som sin mor, värme är skönt i måttliga mängder. Bilden tog jag idag när hon hade somnat i vagnen hos Göran, Nina och Benjamin. Just för tillfället sover hon väldigt mycket och äter mycket mindre, vill inte dricka mer än vanligt heller fastän mamma tycker att hon ska det när det är så varmt.
Idag har vi varit en sväng i stallet där vi fixade med Willo och bytte bandaet på Cabell, kollade också lite lite på dressyrtävlingarna som var. Vi lämnade också kläder till Nina som hon beställt på klädpartyt jag hade för ett tag sedan, klänningen Ellen har på sig är från me&i.
Igår så gjorde jag morgonen i stallet sen handlade vi lite i Hylte och lämnade tillbaka lite kläder åt svägerskan som är i London, under den turen blev det bestämt att vi skulle grilla hemma hos oss med svärmor och familjen Persson. En trevlig kväll där Ellen härjade runt med kusinerna Felix, Pontus och Rasmus.
Under dagen hade vi också hunnit klippa gräsmattan, försökt få igån jordfräsen och planterat dahlialökarna. Ellen hjälpte mamma en del men tyckte det var äckligt att krypa i det geggiga landet som det blir när man vattnar ju :-)


image354
Ellen hjälpte mamma i fredags med att lägga Dahlia lökarna i blöt.



I fredags tog vi också en sen tur till gekås efter att jag hade haft en minst sagt jobbig dag. Började med att jag ringde slöinge 8,45 för att kolla när vi kunde ta hem Cabell, jo de skulle bara byta bandage på henne och se så såret såg fint ut så skulle hon få åka hem men ring igen innan lunch så vet vi, suck innan lunch då har ju halva dagen gått ju. Ringde igen vid 10,15, nej vi har inte hunnit kolik fall du vet men vi ringer dej så fort vi bytt, ok lämnade MITT mobil nummer för andra gången. 11,40 tänkte jag precis ringa igen för nu var det ju snart lunch ju då ringer Pia en i styrelsen som också är hästansvarig, då har veterinären ringt henne till jobbet, suck suck suck...... Jag ringer upp, oj då blev visst fel där, hm..... men ni kan komma efter 13,00 jo jag tackar hinner knappast 4 mil + lämna Ellen hos svärmor+ hämta transport innan dess eller.......
Jo då hon kom hem men sen började ju nästa härva, mediciner till hästen som inte finna på apotek......
Jo då finadyn har de i Hylte 2 pkt ska jag reserver ett till dej, jaaaaaa gör det med en gång, men hippotrim finns inte till 600kilo där kollade lite apotek runt omkring men nix inte det inte. Ringde Distrikts veterinären i Torup med de hade inget heller, så det var bara att åka till slöinge igen innan gekås för att köpadet där och den var 30 kr dyrar/förpackning där med. Till kassören för att få pengar till detta sen till apoteket och hämta ut finadyn, då var det plötsligt en super service inriktad människa på apoteket och hon hittade hippotrim till 500 kilo som ag kunde använda och bara ta 100 kilo av nästa spruta så blev det ju 600 ilo, tack gode gud slapp omvägen runt slöinge. Sen hem och iväg till gekås, hann slänga i mej lite makaroner och korv som stod klar nät jag kom hem klockan var 17,00 när vi åkte hemifrån. Som utr var skullr vi inte ha så mycket så vi hann, några solhattar och bodies till Ellen en jacka blev det visst med, lite tvättlappar m.m och flugpray till Willo. Ellen var på strålande humör under hela besöket där, tjatade hela tiden och tjoade även till ibland inget vet vad men munnen den går, roligast var de sista 10 minuterna nä hon fick stå i kundvagnen.


image355
Ellen i sin andra nya klänning, den är faktiskt turkos men det syns inte ju.



Här kommer lite bilder som inte kom med häromdagen


image356
Ellen och mormor blåser såpebubbler.....




image357
Ellen "borstar" tänderna själv.......




image358
En glad 9 månaders prinsessa....... med 2 fina tänder





Kram på er alla i värmen, nu ska det äntligen bli svaligare.........

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

De blå lådorna kan man ha till mycket :-)

Kram

2008-05-11 @ 22:47:30
Postat av: Agge, Kent & Ellen

Japp.....

2008-05-12 @ 08:31:34
Postat av: Elisabeth

Grattis Agge!
Såg att du vunnit säkerhetsstigbyglar på mässan.

2008-05-12 @ 19:26:24
Postat av: Angelica =)

T.o.m en ROSA tandborste ju ! xD

2008-05-12 @ 21:14:55
Postat av: Agge, Kent & Ellen

Hittade ingen med döskallar i den storleken men hittar du en så blir den använd direkt Angeica.
Var har jag vunnit någonstans?????

2008-05-13 @ 22:14:00
Postat av: Agge, Kent & Ellen

Hittade ingen med döskallar i den storleken men hittar du en så blir den använd direkt Angeica.
Var har jag vunnit någonstans?????

2008-05-13 @ 22:14:37
Postat av: kajsa

Äntligen lite härliga bilder...

2008-05-13 @ 23:19:39
Postat av: Sandra

Jag har vunnit en kortlek på mässan!!

2008-05-14 @ 10:48:52
Postat av: Agge, Kent & Ellen

Ja med. Men vart är mina säkerhetsstigbyglar och vart har jag vunnit dem??????? Hmm...

2008-05-14 @ 12:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0