5 dagar sedan.....

Har snön legat så länge, oj då. Eller den regnade bort imorse men igår kväll var den allt kvar så 4 dagar blir det med snö då.
Vårt ridhustak är klart nu på klubben men, underlaget är under all kritik, suck. Det har ju regnat in så mycket i höst i och med att det tog sådan tid innan det blev lagat, sen har det ju regnat in under tiden de lagat också så nu de sista dagarna har vi haft en skridskobana i ridhuset :-) jippi!!!! Ni förstår hur det blir när den smälter med början idag, gegghåla........ Vi försöker att få köpa in spån och blanda med i geggan så det sugs upp och blir mindre gegga till att börja med, sen måste underlaget bytas med omgående ju. I måndags hade jag lektioner utomhus på en del av ridbanan där vi försökt salta och harva men det gick ju inte att trava så det blev bara skritt :-(  och teori igen med sista gruppen, men igår så hade jag lektion i ridhuset på ca 20x30 eftersom isbanan var där med....... ja ja, eleverna var nöjda med att kunna rida igen iaf så då får jag vara det med ju.

I helgen var mor och Egon här på besök och vi var på tomte promenad i Kinnared, Ellen skulle träffa tomten i år igen och vi tänkte se om hon var rädd för honom men........... tomten sa visst  "hej Ellen känner du inte igen farmor" så var den testen förstörd. Kent och jag hann inte ens med fram till tomten innan Ellen var på väg därifrån sånågra kort hann vi inte heller ta ju. Så här kan det bli när man har ambitiösa mor- och farmödrar, tur att de är mycket snälla också :-)
Men en liten bild från tidningen på tomte, Elin kusin (som körde) och Rufsi med Mannos gamla kärra. Lite dålig kvalité för den är inscannad......






Igår var Kent och Ellen hos lillasyter Inga-Maj som fyllde år, jag åkte dit efter jobbet och fick lite tårta jag med och tog med dem hem i bilen, det var ju säkert 300meter att gå ju:-) men det var kallt igår igen -6 grader.


En mörk bild på Ellen och Simpson, han är alldeles för snäll precis som alla andra djur mot Ellen. Hon kröp in på hans plats, la sig på honom då rullade han över på rygg lite diskret så hon åkte av och hamnade innanför, som sagt alldeles för snäll........


På lördag ska Jennie tävla WIllo igen, det var 1 1/2 år sedan sist, får se hur detta går han har ju inte varit ute sedan förra hösten ju. Men Jennie hoppade honom i söndags och Willo trivs med henne väldigt bra.




Sist de tävlade fick de iaf placering ju :-)


Nu ska jag byta om och åka till stallet, ska iväg med en lektionshäst till veterinären. Tänke jag skulle hinna fixa med Willo innan dess + jobba lite, stress som vanligt.....vet nämligen inte om jag hinner tillbaka till lektionerna börjar, hoppas inte det tar för mycket tid.


Fick en länk av lillebror, han har tydligen blivit kändis nu stod det :-)    ja ja, jag säger då det.....

http://www.alekuriren.se/veckans/40.pdf


Kramar på alla snälla vänner

Kommentarer
Postat av: Sofia

Härligt med snö eller?

själv blev jag förbannad för den lilla snön som kom här uppe. haha

2008-11-26 @ 13:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0