Ensamt

Från att ha varit fullt hus till att nu bara vara Sluggo och jag, ganska tomt är det.
Ellen åkte med mormor och Egon hem igår och då åkte ju också kusinerna Rasmus och Lukas så tyst nu här så jag fick sätta på radion som sällskap:-)

Helgen har varit bra, i fredags åkte mormor, Ellen Lukas och jag till Ullared och gjorde en liten inhandling. Lukas ville åka med han ville inte vara hos Felix han visste väl den lilla samrtingen att han kanske kunde få något och så rätt han hade. sen inhandlades det present till farsdag av både Ellen och Lukas, present till Malin och Lukas var där väldigt bestämd på vad det skulle vara :-) Rasmus tyckte han hade gjort ett bra val. Vi avskutade dagen med en god tacos middag och åt massa godis :-) Egon kom också ner under dagen. Kent sköt ju ett rådjur under jakten också.....jag tror de sköt 4 st sammanlagt och en hare.

Lördagen lullade på i lugn takt, Ellen var först och handlade med mormor och Egon under tiden passade jag på att fixa lite med teoriveckan som kommer nästa vecka, sedan tog de en lång promenad och Rasmus och Lukas stack över till Felix. Kent kom hem från jakt utan någon lycka denna gången, prmenad gänget kom tillbaka och jag for till stallet för att rida. När jag kom hem var middagen klar, potatis gratäng och ytterfilé, mums. Sen blev det besök av bus eller godis ungar tur att vi inte åt upp allt godis dagen innan. Rasmus och Lukas gjorde en koja i halva Ellens rum Ellen hängde på som vanligt. Kent och jag åkte och tog in hästarna och gav dem mat.

Igår så åkte hela gänget med vår prinsessa, de stack ganska tidigt vid 10,30 tror jag. Kent och jag blev om 2 deg klumpar när allt var klart. Kom ju på ganska sent att Ellen skulle med Kent och jag pratade om det när vi åkte från stallet på morgonen efter det att vi släppt ut hästarna och gett dem mat. Så det blev en rusch efter frukost undra igentligen hur mycket rätt som kom med och vad som saknas?????
Sen drog jag till stallet vid 11,30 och red med Pia och Alice, så kuldet var att rida riktigt igen i lördags var jag ju bara ute och skrittade ju. När jag kom hem sen var de bara att åka och hämte rådjuret och sedan skulle det styckas ner ju. Det fick jägaren göra själv med mycket hjälp av svågern. Sedan skulle vi skära ner resten och Kent gjorde det mesta men jag malde ner med maskinen tog några försök innan vi fick allt rätt där så det blev en del puré istället för färs ja ja går väg att steka det med tror jag. Delade ut lite kött till svågrarna också.

Lite bilder från veckan:


här byggs det koja i Ellens rum



kojan klar....



Ellen på väg in i kojan.....




Ellen och Lukas i kojan och fixar med ljus, Sluggo vad visst också med på ett hörn...




I lövhögen som Rasmus och Lukas krattat ihop åt oss, tackar....




Ellen och Lukas leker tittut i hennes svamphus.




när Egon är här äts det godsaker, här var det tydligen chips som åts när mamma var i stallet, busar där.




Förra helgen hade Ellen hittat en ny grej attt ha i munnen, ett av hennes grytlock. Ellen retriver försvinner nog aldrig:-)


Nu ska jag fortsätta med mitt jobb med teoriveckan, gjorde ett litet avbrott för er skull :-)

Kram

Kommentarer
Postat av: Eva

Tänker på dig!!! Ringer nån dag!

Många kramar

2008-11-07 @ 19:15:28
Postat av: Eva igen :)

Måste nog erkänna att jag stal idén om retriver bebbe från dig.. tyckte det va så bra!

Om du flyttar till Varnhem så rider jag gärna din pålle, finns lediga radhus nu.. runt 190.000. Och trevliga grannar får ni ju ;)

Synd att ni bor så långt bort.. fast ni bor ju iofs nära Gekås.... blir kanske en sväng därförbi när vi flyttat in. Eller så kommer jag ner å hälsar på dig utan min familj så kan vi åka dit!!

Tack för flytthjälpstankarna.. det löser sig alltid!



kram

2008-11-08 @ 09:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0