Oj då.....

Nu har det nästan gått 1 vecka sen jag bloggade ju, usch på mej......

Ja bilen har vi hållt på med delar a denna veckan också. I  måndags när jag var i halvkoma och dessutom hade besök av Annika W så ringde Kent från jobbet och sa att Börje hade hittat en bränslepump på en ford skrot i gislaved, det var den tuppluren det ja. Ellen hade nämligen vaknat 00,20 på natten och somnade inte förrän 03,30, gäsp, sedan vaknade vi igen vid 8 och tills dess sov vi väldigt oroligt med mycket sparkar på mamma men snart har väl alla tänder kommit hoppas jag. Fixade barnvakt åt Ellen eftersom vi inte tyckte vi fått fast barnstolen ordentligt i bilen som vi lånat, jagade iväg stackars trötta Annika och ringe efter sällskap till Gislaved, tack för att Tessan är arbetslös och gärna åkte bil med trötta tjatiga mej. Lämnade av pumpen på verkstaden och hämtade Ellen som somnade på vägen hem, själv fick jag laga mat för jag skulle ju till jobbet om 1/2 timma. Gäsp. De ringde från verkstaden och sa att de behövde beställa en fästring och den skull inte komm förrän på onsdag, jag va så trött så jag sa bara ok och lät nog helt ointresserad. Somnade mycket gott och hyffsat tidigt på kvällen kan jag säga och Ellen sov hela natten ändå tills 04,20 men då hämtade pappa henne till mej för han skulle ju ändå upp, sen sov vi gott ihop till 9, sköööönt.
Jobbet flöt på bra, stackars svägerskan åkte av sin gamla hopphäst som vaknade till liv när vi la ut lite bommar att galoppera över, fanns inte ett spår av 22 år där då men däremot massa spår av grand prix hoppning :-). Somnade tidigt även denna kväll och sov återigen hela natten, tack Ellen eller ska jag säga hennes tänder.
I onsdags ringde de från verkstaden och sa att bilen startar nu men........ bensin mätare funkade inte nu den stod i bott och lampan lyste med full tank, suck aldrig får man vara nöjd. Ringde GIslaved coh frågade om man inte skulle få hela saker fastän de var begagnade, jo då men allt kan ju gå sönder i hantering, men jag fick iaf hämta ut en pump till utan att behöva lämna tillbaka den vi precis satt in....... ok. Får väl se hur länge vi orkar köra med trippmätaren eler jag menar jag ju. Fick iaf hämtat bilen med hjälp av Per-Anders, tack. Väl där betalade jag och sedan monterade jag in Ellen, upptäckte då att de luktade bensin i bilen men trodde väl att det skulle försvinna snart. Skickade paket till Eva med kläder, tankade också upp Per-Anders bil innan jag lämnade tillbaka den. Sov hela natten igen med lite små uppvak, Ellen vaknade vid 2 tiden och sov sen hos oss resten av natten.
Igår hade jag bara 2 lektioner varav en hoppträning, kull att ha börjat med dessa och att eleverna börjar träna extra, roliga lektioner är det.
Har sovit hela natten inatt också det kommer nog snart nya tänder så det blir slut på friden var inte oroliga för att jag får sova. Ellen och jag har varit och köpt ett present kort på SF till Ella som tagit hand om Willo under min konvalesent tid, komemr sakna henne nu när hon flyttar till stockholm och livgardet, speciellt kommer Willo göra det för han har nog aldrig varit så välryktad som nu, glänser som ja vet inte vad det är bara för mej att börja rykta ordentligt nu.
Nu ska jag klä på mig och Ellen lite andra kläder för vi ska åka och storhandla mat när pappa kommer hem om 10 minuter, orkar inte laga någon mat idag så det blir att äta något på vägen.

Imorgon fyller Per-Anders och Benjamin år så då ska vi gratta dem och på söndag blir det Borås av avklippning av mitt år för Erikas skull.

Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0