Aj aj aj

Vaknade med nackont idag, kan knappt röra mej ju skit också.

I söndags var vi ju i Tranemo och kollade in gamla klubbkompisar som red fälttävlan. Planen var att mormor skulle komma och hämta Ellen och ha henne hos sej några dagar men när vi kom fram till Tranemo så hade mamma glömt att tänka på allt så Ellens väska med kläder stod kvar hemma :-( så det blev bara attt ringa till mormor och avblåsa resan och hålla tummarna att Ellen inte sket ner sig för några extra kläder i skötväskan hade jag ju inte heller eftersom jag "hade" en hel väska med kläder ju.... Dagen innan hade Kent gjort sej till att pumpa däcken på Ellens vagn och då sprack en av slangarna så vi fick till råga på köra omkring med en paraplysulky på tävlingsplatsen, jo allt går ju om man vill och den var ju lättare att lyfta över hinder som man inte kunde gå runt. Efter ett tag ringde mormor och sa att Egon skulle köra ner henne till Tranemo så skulle hon följa med oss hem istället så nu är hon här en vecka nästan och det är ju skönt, tur att man skaffar sig en förkylning och nackont nu då när man har hjälp. Cissi och co i Tranemo hade blandade resultat i tävlingen, Cissi gjorde en bra dressyr och nollade i hoppningen men sen gick hon teräng banan........ jo hinder nummer tre var farligt eller stort så det var dit hon kom på den delan och jag såg henne lite lätt när hon startade för jag hade ställt mej med video kamrena och skulle filma så många hinder som möjligt ja där stod jag. Erika hade inlett terrängen med att komma över det hemska hinder nummer tre så jag trodde nog att det skulle gå bra för Cissi men men det är bara att ta nya tag, Erika hon kom ju i och för sej över det hemska nummer tre men innan hon kom till fyran så hade hon druttat i backen, hästen hoppade till för inget speciellt så Erika va inte med och gled snyggt av. Sist red Johanna terräng rutinerad och hon satte en snygg dubbel nolla alltså felfri både på hinder och tid, som de gick undan vill jag lova. Vi var hemma vi 19,30 och Kent följde med mej till stallet för att ta in hästarna mormor tog hand om ellen med glädje (tror jag).
Igår fick jag sovmorgon efter det att Ellen vaknat 5,30 så kom mormor ner och tog henne när vällingen precis var uppäten och jag somnade om till 8,30, skönt. Sen drog vi till gekås , som vanligt, shoppade lite och bytte lite saker. Jobbade på kvällen och fick ont i halsen och hade nog feber på gång men den verkade komma av sig hade alldeles ont i leder och skände mej alldeles hängig.
Idag har jag bara ont i halsen och den där himla nacken e klart...... vi ska åka till biltema och köpa ny slang till däcket så pappa kan laga den. 

Nu verkar frukosten vara klar, jo förresten Ellen sov till 7 idag verkar komma in in nya vanor kanske hoppas hoppas det.

Ha en bra dag vänner.........

Glömde en sak, igår när jag skulle stoppa om Ellen innan jag la mej så hittade jag Sluggo i hennes säng vid hennes fötter och han hade snott till sej en napp med låg där och kurrade så sött, skulle tagit kort men vågade inte för jag vile inte väcka Ellen men händer det igen så blir det en bild.


Hej

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag ska till Ullared 13/10!! Vi kanske kan ses??

2008-09-09 @ 21:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0