Hemma igen.....

Denna gången har j giltligt skäl till att jag inte har bloggat, har nämligen legat inne på sjukhuset :-(
Ramlade av min snälla men mycket rädda häst i torsdags eftermiddag och fick med en gång lite ont i mitt knå men inte så farligt tyckte jag. Sen satte jag mej på kontoret och jobbade undan lite pappers arbete efter en stund kom KEnt med mat till mej och då kännde jag att det var nog inte så bra med mitt knä tyckte det var mycket svullet men Kent tyckte bara det va en liten bula, hm, ja ja hej då med dej får ju ändå inget medlidande. Sen skulle Agneta gå och värma maten eller hur kunde ju knappt gå på benet ju så jag fick ringa hem så de kom med kryckor till mej så jag kom ner till ridhuset väl där kan jag ju sitta på röven tänkte jag, eller hur......... Emmy kom med kryckor, tack, sen tog det mej nästan 10 min att gå till ridhuset som tur var startade jag innan barnen, Första lektionen gick så där, lite disträ kanske men andra gick åt pipsvängen, tur att de är rutinerade så jag behövde inte säga så mycket utan gav dem en uppgift. När andra lektionen började kom Tessan och hon fick ringa Hylte för å se hur länge de hade öppet men vi trodde de stängde 18 så när hon suttit i telefonkö i 15 min så gav vi upp skulle ändå inte hinna in innan 18. Men sen fick hon gå och försöka ringa och ställa in lektionen men eleverna hade redan åkt hemifrån så det gick inte då ringde vi in Ida som vikarie istället så kom Börje och Maria och hämtade mej och bilen, tack, och hem med mej. Väl hemma kom jag inte upp för trppen eller jag försökte inte ens för det gjorde så jävla ont. Kent och mamma och Ellen kom hem efter en evighet eller det var nog bara 5 minuter men det kändes inte som det. Mor och jag for in till Halmstad och akuten och var där vid 20,30 och vid 00,30 var jag på salen...... vi röntgade knät efter en första undersökning, sen blev det ny undersökning och tömning av blod i knät en dryg deciliter fick hon ut och gud va skönt det va då försvann ju smärtan med en gång. Efter det var det röntgen igen men denna gång skiktröntgen eller hur det stavas och sen upp på salen och som tur var bodde där en pigg tant som kollade på tv när jag kom dit så jag slapp ligga i mörkret och försöka somna jag fick tom ha på tvn när hon tröttnade hon gav mej kontrollen som jag inte släppte förrän jag åkte hem sen :-)
Dagen efter var det ny undersökning och dags för magnetröntgen ,som det lät i den maskinen, fast jag låg utanför med huvudet...... ny väntan och de trodde nog inte jag skulle hinna hem den dagen, oj som jag bröt ihop för det ville ju inte vara kvar där även om jag ville att de skulle kolla mitt knä noga...... ja ja, nu kom läkaren till mej vid 17 tiden och sa att ledbandet det inre var delvis av och en gammla minisk skada och att jag måste prova ut ett skydd, ortro någonting hette det, och de hade ju stängt och började inte förrän på måndag igen där, NEJ!!!!!! men jag ser att du vill hem så om du lovar att ta det lungt så får du åka hem och komma tillbaka på måndag, tack tack tack........
Börje och Kent kom och hämtade mej igår, tack igen, och efter en tur till ICA MAXI (Börje behövde handla) så var vi hemma vid 21 tiden igår........ då hade svärmor revben och gratäng klar när vi kom hem, mums.

Lilla prinsessan sov hela natten till 6,30 hon kände nog på sej att mamma behövde sova efter en natt på sjukhuset.

Tur att mamma varit här och städat och bakat i 1 vecka nu så jag kan ta emot folk :-) tack igen mamma.

Idag ska jag försöka ta en dusch ska bara i badkaret och ta mej till Felix för han har kalas. Annars är det soffan som gäller....


Kram på er alla......

Just det knät gör inte så ont nu, som en rejält stukad fot ungefär........

Kommentarer
Postat av: Mona

Usch, fan vad jobbigt. Det kan ju ta ganska lång tid ju. Janne har gått hela sommaren och han har nog ett halv år kvar.



Tänker på dig,

Kram

2008-09-13 @ 09:22:56
Postat av: sofia

usch då.

krya på dig eller vad man säger.

puss <3

2008-09-13 @ 20:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0