Slapp......

Idag har jag haft en riktig slapp dag. Imorse åkte Kent med till stallet hade morgonen där sen åkte vi direkt till sopstatioen med skräp, Ellen var hos farmor. När vi sen hämtade Ellen blev vi bjudna på fika, tackar. Innan vi åkte från farmor hälsade vi på hos hennes nya grannar Victoria, Per och Oliver som håller på att renovera ett hus man blir ju bara lite för mycket avundsjuk när man ser hur fint det blir där kanske blir det lite fik där framöver när de flyttar in för Ellen och Oliver är ju lika gamla. När vi kom hem så läste vi tidningen i sängen jag och Ellen fast hon somnade efter bara någon minut och sen gjorde jag henne sällskap också, det var vad som behövdes efter denna vecka med massa vakna nätter. Efter en lite diskussion med min kära sambo s lämnade jag huset och hade en hel eftermiddag i stallet och ändå hann jag inte rida, men jag hann umgås med folk, pusta min grejer, åkte med och kollade en ponny, kollade över ett par av lektionshästarna som inte är så fräscha i sina ben.       En riktigt skön eftermiddag med andra ord.
Nu ikväll ringde mormor och undrade om Ellen fick komma på besök några dagar hos henne och de e klart hon får så imorgon när Ellen och jag är och kollar på färltävlan i tranemo (heja cissi) så kommer mormor dit och hämtar henne sen kommer hon tillbaka till oss på torsdag, nästan en hel vecka ju. Kent skulle göra sig till och pumpa däcken på vagnen nu och då pajade en av slangarna så Ellen får åka paraplysulky imorgon hoppas bara hon sover i den annars blir det jobbigt. Nåja mormor kommer nog ganska tidigt till tranemo och Ellen sover nog på vägen den dit.

Nu ska jag packa det sista till Ellen och sen kolla in en serie på tvn



Go kväll och go natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Whoopie!! Folk skriver till mig på min blogg :)

Du är iofs en av de flitigaste kommenterarna, det är bra :D



En overall har vi redan, tack ändå!! En röd/blå... eller blå/röd om jag ska va petig. Tack för omtanken!



Du har gjort om din sida!! Fräscht.. kanske jag oxå skulle ta å göra.. lite omväxling!



kram



2008-09-07 @ 17:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0