Nu var det ett tag sen igen.....

Bloggen har liksom försvunnit lite ni när facebook har kommit in i mitt liv, ska försöka skärpa mig eftersom inte alla har facebook.....

Ellen har varit sjuk ett par dagar nu eller lite halvsjuk, det var först igår kväll som hon fick riktig feber och var riktigt hängig. Så dag blev vi hemma från dagis och kurerade oss i stället. Men imorgon tar vi nog nya tag, inte så lång dag och en betydligt piggare dotter:)

Jag har väl lyckats rida Willo nu flera dagar nu den senaste veckan vilket känns bra även om knäet börjar göra ont igen, men jag måste ju motionera på ngt sätt hur ska man annars gå ner i vikt, det hjälper ju inte bara med att lägga om maten.

Måste nog börja ta hand om alla frukt i trädgården snart, det kommer bli mycket att göra för äpple och plommonträdet är överfulla men inte mogna ännu. Men sen blir det väl moget överallt på en gång,
Vad ska man göra med all plommon då, någon som har förslag?????



Måns och Sluggo härjar i plommonträdet som vi stöttat upp, en gren är av iaf.....

Inte så mycket mer har hänt, inga jobb har ramlat på mig:) jo jag har sökt faktiskt men inte fått några svar.
Kent ska jobba lite övertid på lördag så vi får in lite stålar, stackarn, men jag får inte mågna korvören nu.

På lördag ska vi också fira Erikas 20 års dag och Felix 8 årsdag, Erika fyllde förra lördagen men då var flera av oss upptagna på annat.
Just det, Kents jobb hade fest i parken i lördags en trevlig tillställning med många glada människor. Speciellet de från fabriken här eftersom de vann fotbollstuneringen spm varit under dagen mellan denna och de 3 andra fabrikerna i Sverige. Kent och Ellen cyklade till Torup och såg på denna fotbollen under dagen, Ellen somnade gott på vägen hem sedan så Kent fick sitta och hålla huvudet på henne hela vägen hem.

Tidigare den dagen var jag ute med poony laget i hoppning div2, deras första omgång gick i Susedalen, Plönninge, en solig och trevlig dag. Laget kämpade på och slutade på 11.e plats med 14 fel, det var 15 lag med och va hade bara 3 ryttare så vi fick inte räkna bort någon.

I söndags gjorde vi ett ryck på krypvinden och tömde den på gamla köksluckor, det var några stycken. Men några har jag sparat för jag funderat på att bygga egna skåp i det nya tv rummet där uppe och i så fall blir det liggande skåp som ej är så höga.
Ja ja vi får se vad det blir. Det blir iaf golv på krypvinden så vi kan ha förvaring där.

Nä nu ska jag kolla om det finns ngt på tv och vänta på att Kent kommer hem, gäsp, ingen idé att lägga sig för då vaknar jag när han kommer och kan inte somna om igen.

Ha de å gonatt vänner

Kommentarer
Postat av: Mamma

Man kan göra goda plommonkakor,har smakat en i helgen kan även göra chatney skall försöka få recept på den Tottos Kristina hade gjort.

Kramisar Mamma & Egon

2009-08-30 @ 18:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0