BYS, Vara och tävling

I Onsdags åkte Ellen och jag mot Skaraborg, vi stannade till i Gudhem Falköping hos Ann och Isabell som jag inte träffat på snart ett år ju. Fika och Ellen lekte med Isabell som är riktigt duktig på att ta hand om små tjejer:-) som tur var hade de en present till Ellen och det var en jätterolig bok som vi sedan hade nytta av eftersom mamma klant åkt ifrån allt vad leksaker heter.....
Alltid lika trevligt att träffas men tyvärr alltid så ont om tid:-(



Ellen och Isabell dansar till Mamma MIa, Isabell lärde henne moves som att snurra:)




Sen fick Ellen en mikrofon att leka med, som tur var vad det inget ljud på den annars hadae vi vetat hur det lät när någon tuggade och slickade:-(



Sen for vi vidare till Vara där vi skulle övernatta hos mormor och Egon. De väntade med en god middag och mycket bus med Ellen. Det blev också en tur till duschen för Ellen och ganska tidig sänggång för mig som var trött.



Ellen och mormor spelar på Ellens "piano", jo jag hade visst med en leksak....



På Torsdagens morgon åkte Ellen och jag till Skara för att vara med när BYS firade 10 års jubilem. Träffade en del av klasskamraterna från Bys tiden där och en del lärare, roligt att återse dem och att höra vad som hände nu. Vi lyssnade på en föreläsning med Lars-Gösta Nauclér som pratade häst ekonomi med oss eller för oss. Ellen försökte störa så mycket hon kunde och mamma försökte hålla henne på mattan så mycket hon kunde.
Nåcke är alltid lätt att lyssna på även om jag jsut denna dag var lite splittrad:-)

Efter föreläsning, lunch  och mingel gick vi i 04 och käkade en god pizza tillsammans med Åse vår årskurs ansvarig. det var riktigt gott eftersom jag inte åt någon lunch för det var ärtsoppa........



Efter lek i aulan så blir man lite trött eller så tycker hon inte om föreläsningar.......





Lite lunch i smedjan. Mamma fick ingen för det var ärtsoppa men Ellen blev nöjd och Tor fick smaka på majskrokar.



bys-10-ar-023
En bild på nästan alla från klassen som var där bara LIna och Henrik saknas. Tror nog att vi nästan var flest från vår årgång där, kul




Väl hemma i Vara igen så var det dags att ge Ellen lite mer mat, hon sov sig igenom pizza ätandet och resan hem, efter det så lärde jag mor min att blogga för andra gången. Denna gången verkar det som hon kommer ihåg hur man gjorde men vi tränade också en stund på det.
Som vanligt lekte Ellen med skor och kläder och fö er som har kollat in mammas blogg blir detta en favorit i repris.....



Ellen kollar in hur man kan ta på sig mössan.....




Skitnöjd Ellen med mormors skor på fötterna, hon kämpade en bra stund.



På fredagen for vi hemåt igen till Brännögård och pappa. På eftermiddagen pkte jag till stallet för att ixa med Willo och jobba undan lite papper. Willo skule ju tävla på lördagen. Tyvärr blev det igen ridning eftersom jag inte ville rida efter 20.00 det var nämligen träning i ridhuset och stenhårt i paddocken. Ja ja allt fick jag iordning på och allt blev putsat och snyggt även Willo.


Lördag och dags för tävling. 1.00 och 1.10 skulle det bli i Laholm med en himla massa starter. De jobbade på bra därnere men vi kom ändå inte därifrån förrän kl 19.00. Pust. Men vi var glada och nöjda ändå, Willo och Jennie (världens bästa) var dubbel nolla i första klassen och placerade utan racing fart, YES och i debuten på 1.10 blev det ett nedslag iaf var hästägaren mycket nöjd eller hur mamma:-)



Willo pigg (mitt fel) och super spänd, lugnt sagt på tårna....




Slappnade av lite iaf efter en stund.


Som ni ser var Willo urpigg och på tårna riktigt rejält, men Jennie rastade först av honom ganska rejält för att sedan skritta honom en bra stund innan det blev dags att värma igen. Han var kanske lite loj på banan men hade nog annars varit för taggad och skitigt i jockeyn på ryggen.
Han ser så glad ut när Jennie rider honom och de verkar trivas bra ihop, dags att leta upp nästa tävling nu Jennie pratade om Harplinge.....




Så här lugn är man när man jobbat klart, så såg det inte ut tidigare när Jennie knappt hann upp i sadeln innan han skulle iväg.....



När man varit duktig får man betfor och morötter av matte:-)



Idag har Willo och jag varit ute på en skritt runda i över 1 timma med Maria och hennes unghäst, trodde det skulle vara lagom för honom efter gårdagen me han var full av energi och hade nog kunnat tävla idag med.
Annars har det tyvärr inte bilvit så mycket gjort, Kent och Ellen åkte med mig till stallet och vi lunchfodrade ihop eller Kent fodrade och jag mockade och vägde hö. Efter det åkte vi till svärmor och släppte ut Lizzie och fyllde pellets i hennes förråd. Hon har otur svärmor, hade tydligen ramlat igår när hon hade gått hem och slagit sig, ringde sjukvårds uppslysningen men det tyckte inte hon behävde åka in för hon kunde ju rör fingrarna. Men idag var Inga-Maj inne med henne på sjukhuset och då hade hon brutit handleden och hon har också slagit ansiktet. Stackarn......
Imorgon ska hon in och operera den efter att de hade lagt den i en skena idag eller nått, har inte pratat med henne själv ännu.

Ellen hittade idag mina gamla skor som jag hade för hur längesedan som helst, hon den lilla skomadamen blev iaf jätteglad över dem. 2 par ett par vita och ett par svart har hon spattserat omkring i här hemma.



Ellen i de nyfunna skorna....

Dags för sängen nu och om ni tycker bloggen idag är mer osammanhängande än vanligt så beror det på att jag bloggat i reklam pauserna på Beck......


Ha de bra vänner
Kram

Kommentarer
Postat av: Sofia

Modell tjejen :)

2009-02-03 @ 11:48:44
URL: http://suf.blogg.se/
Postat av: Eva

Kul att det gick bra för willo med ryttare!! Det är riktigt go´pålle du har!!

Hoppas vi ses snart igen!



Tack för kläderna, Anders blev kär i Kalle Anka linnet :)



Kram

2009-02-04 @ 13:29:36
Postat av: Åse Ericson

Hej Agge! Skoj att se att du är med blogg och att du plåtar så flitigt! Kram Åse

2009-03-27 @ 21:01:48
URL: http://aseericson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0