Gäsp....

Idag var det sista dagen med lektioner och alltså sitsa kvällen att jobba denna veckan och alltså åker mamma och Egon hem imorgon :-( slut på marktjänsten från mamma nu då på ett tag....

Kom hem idag till nybakade bullar och kakor, mums. Ellen och mormor hade bakat här i eftermiddag, Egon hade tagit sig en långpromenad upp till glashyttan och tillbaka.
Vi bjöd in svärmor, eller jag gjorde, på lunch idag hon har ju lite svårt att laga mat själv så vi får nogbjuda henne några dagar på det fast idag var det ju mamma som fixade maten men imorgon får jag väl göra det. Hoppas hon tycker det är ok med köttfärsås.......

HAde teori idag med sista gruppen och vi hade lite löshoppning eftersom hästarna behöver röra sig och de har inte haft det förut. Lite si och så tyckte nog eleverna som är flest vuxna, men några gillade det iaf och tyckte att det var kul att man kunde hantera hästarna på ett annat sätt än att rida:-)
Willo va inte riktigt på hugget men gjorde det ok iaf, men vår lilla Cabell som inte rikigt fattat var det går ut på med hoppning hade fattat det riktigt bra nu eller för bra, full fräs från start till mål och skuttade som en fjäder över hindren hon som segade sig över för ett par månader sedan och orkade kanske bara 4-5 språng på vanlig lektion se var det stopp i motorn, kul att se.



Igår bakade Kent och jag bröd innan mor och Egon kom, Ellen ville slicka visparna som var något större denna gången:-)




Idag har hon busat med mormor





och "bakat" bullar med mormor.......stör mig inte jag äter deg!!!!!!




blev visst "lite" kaksmet också eftersom mormor bakade kakor med.


Imorgon blir det lite friluftsdag i stallet för mig och några ungdomar. Ska jobba mellan 9-12 så jag slipper jobba på fredag.

Nu ska jag se om alla bullarna åkte ner i frysen eller om jag kan få trycka i mig en till:-)


Ha de vänner, kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0