God morgon

Har sovit som en stock i natt igen, vaknade i och för sig inatt någongång av att Missan slickade mig i ansiktet men sen sov hon söt brevid min kudde. Har nu duschat och ska snart ta och åka in till Göteborg, vet ju ej hur väglaget är för i går kväll var det inte kul tog över 1 timma att köra hem för det var inte skottat och snöade som f.n. Elisabeth sa att det töade ute nu så jag hoppas att det är lite trafik så jag slipper att få skitig ruta idag iaf.

Började dagen igår med att titta på veterinär besktning av körhästarna och ett par young riders sedan byggde vi om till hoppning efter 1timma och 1 timma senare fick vi ledigt. Det tog minst halva dagen innan vi blev varma igen efter 2 timmar med inget att göra i kylan, brr, provade mässan några gånger men det hjälpte bara för stunden. Idag börjar jag inte för än 10.30 och då är det young riders finalen så det kan bli lite hetsigt, undra varför de är hetsigare än världsstjärnorna tro, kanske för att de vill synas vad vet jag.
Skvaller, hm.... jo någon mer lyckades gå ivägen vid ett hinder och det var ingen personal utan Ludgers hästskötare, Svante skrek väldigt högt vill jag lova när hon var bakom hindret när han hoppade av, phu, tur att det inte häder någon olycka iaf. Sandra fick inte leda vinnar ponnyn i år heller men den hon höll var ursöt och hade en ursöt ryttare:-)

Jag har shoppat tyglar och strumpor och är som sagt sugen på ett träns och jag har fått ok från sambon men har ändå inte bestämt mig, vi får se. Jo köpte ett tunnt ylle täcke till Willo för 100 kr med, alltid bra att ha ju.

Idag blir det nog lite mer jobba och inte så mycket vila för det är inte lika mycket show som igår. Vi ska ju städa också, hinder ska bort, blommor ska slängas och sen ska man köra hem. Håll tummarna för att det blir bra väder så jag ser något ut ur rutan, får väl ha en vatten flaksa i bilen så jag kan hälla på rutan i farten, låter inte kul alltså.

Pratade med Ellen igrå, också, och när pappa frågade vem det var i telefonen så sa hon ljudet för häst :-( hon har glömt sin mamma!!!! Nej sen sa hon mamma faktiskt.

Nu ska jag tacka för mig här på hotellet och fara iväg.

Ha det vänner

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jaha... tänkte la det.. undrade va faen det var som plinga som en bjällra varje gång du bytte sida xD

2009-02-22 @ 11:29:44
URL: http://angelicastroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0