Oj då

Nu har snart hela veckan gått och jag har inte bloggat. Hm.... får väl skylla på dottern som inte vill sova längre än till 5-6 så där, jo jag vet att jag är bort skämd. Kan också skylla på att vi har haft strul med datorn sen i söndags kväll.
Ellen är expert på att trycka fram alla kort komando som finns så nu kan vi inte gå in på mailen, försäkringskassan mm om vi anvädner internet explorer, men jag har laddat hem mozilla firefox och då går iaf mailen bättre, har inte löst det med försäkringskassan ännu och den är viktigt för jag har bara gjort dagar i januari, suck.....  Ellen har antagligen lyckas spärra något, vi har provat att låta all trafik gå fram, öpnnat branväggar mm men vet inte vad som ska göras mer för att det ska bli som vanligt igen. Är det någon som har något förslag så tas det tacksamt emot.

Jobbet har gått som vanligt, har gjort färdigt lok stöden nu, tyvärr itne lika mycket som förra gången men iaf några extra pengar till klubben. Har också kommit igång med torsdags träningarna igen och det var riktigt roliga träningar igår med duktiga elever, kul. Har också startat en "kom igång grupp" för vuxna där alla som vill är välkomna och lektionerna blir efter deras önskemål, hoppas det blir något bra av det med.

Ellen har inte riktigt varit sig själv men det är hon ju aldrig när det är tänder på g och nu har vänster hörntand i verkäken börjat se dagsljus och är dum, ja ja hon lär väl inte få tänder hela livet. Vi har varit ute och skottat snö i omgångar Ellen hjälper gärna till med sin spade eller går mest ivägen hela tiden:-) Nu de sista dagarna har det itnje kommit någon snö men däremot har det ju töat och sedan frusit så det är tur att vi skottade det lilla som var för på gatan var det inte skottat och dör var det isgata igår så vi höll oss inne. Men strax innan jag skulle till jobbetså kom de och sandade så Ellen och pappa kunde ta en promenad senare.
Just det Ellen gör nu kullerbyttor alldeles själv, men bara när hon vill. Jag har nämligen försökt att filma detta men det går inte!!!!!!
Willo ska starta igen den 15 mars, lokalt 1,00 & 1,10, Harplinge har tävlingar på Plönninges anläggning, sen får vi nog börja leta lite regionala tävlingar också.


Här kommer lite Ellen bilder:


Ellen vet att man måste borsta hästen:-) och ja hon tror fortfarande att det är en tramporgel hon fick av broder med familj i julklapp.....





Sen får man rida på hästen, igår satt hon där i säkert 10 minuter själv och jag gjorde annat, hon hade SKITKUL. Jag får nog ta fram hjälmen till henne nästa gång med, golvet är ju hårt.






Bara en vecka kvar nu...........



Dags för käk, ha de bra vänner

Kommentarer
Postat av: Cathy & Egon

Hej på er i kylan,det syns vem hon är dotter till

Hjärtekramar till er alla Mormor & Egon

2009-02-13 @ 09:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0