En lite piggare Ellen...

Hon hade 40graders feber i 3 dagar så idag när min termometer dessutom inte funkade så körde jag in till vårdcentralen. Ellen brukar ju få feber i samband med tänder och hon har gått och grävt i munnen nu i snart 2 månader så jag trodde det var tänder på g men..... I går när jag skulle borsta hennes tänder så började det blöda i munnen på henne, hm ja ja det är väl tänderna som är på väg igenom då. Men igår kväll när jag skulle försöka borsta bara fram tänderna och visa att det inte gjorde ont så blödde hon där med och det var alldeles svullet och rött.
Det kunde vara en infektion eftersom de hittade blåsor i munnen också. Så det var bara att vänta ut det sa de eftersom febern är på väg ner nu, bara 37,3 idag.
Lovisa är här hos oss nu och hon har myst och läst i Ellens säng med Ellen och nu har de precis plockat smultron så nog är hon piggare alltid även om det inte är samma tjej. Fick tipset om att ge henne lite panodil så kanske det inte gjorde så ont i munnen och jag kanske kunde få i henne mat då.

Lite bilder från fredagens underbara kväll på Långasand




Felix hittade en egen plats att sitta och äta på........





Pappa, Ellen och Lovisa fikar.




Ellen och solnedgången



Till vi hörs igen

Ha de

Kommentarer
Postat av: Mormor

Gott å läsa att hon blivit bättre,vi kommer snart och kramar henne

Mormor & Egon

2009-07-06 @ 13:52:49
Postat av: veronica

Sv: Usch va tråkigt, hoppas det löser sig!

2009-07-06 @ 22:36:15
URL: http://veroniicaaa.blogg.se/
Postat av: Mona

Hej! Det kanske är den där "Mul och Klövsjukan" som hon har. Martins Erik har det nu, och tydligen går den runt nu. Och vad jag har förstått så är det väl ganska smittsamt. Kolla upp det!!



Kram

2009-07-07 @ 01:11:34
Postat av: MK den yngre

Japp Erik har haft Höstblåsor som det visst heter

Han har inte ätit sedan i fredags

Men idag så börjar han bli bättre och har fått i sig lite mat



Det är smittsamt men är visst en Barnsjukdom

Brukar vara i ungefär en vecka

Inte mcket man kan göra mer än att ge dem mycket att dricka

Och Alvedon funkade rätt så bra (dvs de lilla som stannade kvar i munnen)



/MK

2009-07-07 @ 15:29:43
Postat av: Agge

Har läst om höstblåsor och det stämmer väl in på Ellen. Tack för tipsen

2009-07-07 @ 21:45:36
Postat av: Sofia

sv :Finns ingen häst att rida ...

har kollat internet och sånt.. Finns inga som behöver "medhjälpare" på sina hästar i närheten. Utan det ska vara så oändligt långt bort.

2009-07-08 @ 11:19:21
URL: http://suf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0