Grönsaksland-mini

Idag har Ellen och jag kollat lite i vårt mini grönsaksland, vi hittade morötter till Ellens stora glädje nam nam, rödlöken börjar synas, tomater som inte är röda ännu, vår gräslök kommer också så nu har vi det nästa år, rabarbern har tagit sig rejält och växer som attan, majsen är jättestor nu undra hur stora de blir och om det blir ngn majs.
Detta var ju roligt och det blir nog ett land nästa år med tror jag.

Någon som vill ha jordgubbs revor eller vad det heter, vi har iaf massor av dem hade vi inte haft duk i landet så hade det varit plantor överallt nu, jösses som de sprider sig.


Ellen med årets första morot, succé var ordet.





mera morot, bara att ta upp och sedan torka av på det regnvåra gräset, nam nam.....




Rödlöken kommer, mums säger mamma, salladen blir snart dålig så mycket finns det.....




Igår var Willo och jag ute på en härlig tur, letade efter en väg jag gick hösten 06 med Kent och svärmor men hittade inte riktigt fast jag var på rätt ställe fick jag höra sedan. Iaf under mitt letande hittade jag en underbar raksträcka på ca 100m i skogen en traktorväg som var gräs och mossklädd helt underbar att galoppera på, kunde ju inte låta bli fastän det inte är dags för detta ännu. Vi var väl ute i 50min igår och det är nog det längsta hitills, Willo e nöjd i skogen när han får knata på bland stock och sten det är ju bra eftersom han ska gå så och bygga upp sig.
Idag blir det nog en tur dit med så jag får galoppa igen, mysigt. Hittade också en lite längre backe som inte var jättebrant men sluttade uppåt iaf, den blir bra att träna i snart.

På torsdag kommer hovis som tur är för nu börjar sömmen växa utåt, bankade lite på dem igår.

Idag har det blivit putsatt lite av lädret man har, men det är en del kvar. Perfekt putsväder, sitter på altanen i solen eller regnet det beror på vad som bjuds och det ändras hela tiden kan jag lova, sooooool sen ösregn.

Just idag har Ellen äntligen stoppat tandborsten imunnen utan slagsmål, borstade tom lite själv, men jag är nöjd om den bara kommer in i munnen för till fället.

Ha de vänner

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag är så imponerad av dina grönsaker...

2009-07-21 @ 23:37:13
Postat av: Agge

Tack.....

Alldeles lagon stort med en pallkrage som land:)

2009-07-22 @ 00:42:09
Postat av: Mona

Du är så duktig:-)

Vad härligt att bara gå ut och ta det man vill ha för stunden.

Jag har mina hallon som vi är ute och plockar mest hela tiden. Det är häligt till glassen

Kram

2009-07-22 @ 00:51:57
Postat av: Eva

Du är ju oxå en liten bondmora ;) Visst är det härligt? Särskilt när man bara kan skörda och har sluppit så, rensa ogräs och allt annat.. men den lyxen har vi bara iår. :)



Låter härligt med din ridtur... Håller tummarna för att han ska bli bra!

2009-07-23 @ 16:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0