Oj oj oj.....

Igår morse cyklade jag upp till Willo, skönt att kunna cykla dit, allt var lugnt Willo och Radde stod och vilade jag antar att magarna var fulla:) Borstade lite, kollade så alla skor satt kvar och kollade över honom. Cyklade hem igen och då stod frukosten på bordet, gillar detta livet så ska det vara jämt.
När Ellen och jag skulle packa oss ut i bilen för att åka så ringer telefonen, Hej Anette här din häst har sprungit ut ur hagen. ???????? Va allt som var så lugnt och han som är så rädd för tråden, jaja bara att byta om igen och sticka upp.
Kommer dit då har Willo sprungit in i hagen igen till Radde som klokt nog stannat kvar där. Efter Willo kommer farande en tråd som sitter i svansen och ni som känner min rädda häst fattar nog hur rädd han var nu......... Han har alltså fastnat med svansen i en fjädergrind eller vad det heter, ni vet sådana som man INTE ska ha i hagen så nu hängde det väl 10 -15 meter tråd efter honom som han inte kunde springar ifrån hur han än gjorde. Paniken verkligen lös i ögonen, jag bara funderade på hur jag skulle hinna klippa av svansen när han sprang förbi eller fanns det ngn annan lösning.
Sen kom jag på att vi provar att ta in Radde i stallet så kanske Willo följer efter eftersom han sprang tillbaka till honom när han var utanför hagen och hos grannen och vände 10 meter bort, mellan deras bilar ca 2 meter fritt utan att skada dem, pust. När vi ska fånga in Radde som inte riktigt vet varför han springer så lugnar WIllo ner sig så jag går dit och då har tråden lossnat, gud vilken tur.
In med dem i stallet och kollade över Willo, hittade bara ett lite typ skrubbsår på ena kotans utsidan och en väldigt tovig svans, men den lät jag va han var inte till freds med mig bakom honom.

Ellen och jag for lite försenade iväg på vår tripp, Anette skulle släppa ut dem efter att de vilat lite inne i stallet och när jag gick därifrån så stod Willo nästan och sov därinne den lille stackaren.
Vi gjorde vårt första stopp på gekås som vanligt när vi åkte förbi, efter lite snabb inköp där så körde vi vidare mot Ljungskile och morfar.
Jag hade hoppats på att Ellen skulle sova på vägen dit men det gjorde hon mellan Kinnared och Ullared så nu var hon vaken, jag fick muta med russin, smörgåsrån och kex innan vi stannade till och köpte en pommes som vi delade på. Klart man blir hungrig när klockan tickar. Nästan framme väntade vi in lillebror med familj så vi skulle komma fram till morfar och Eva samtidigt.
Ellen var snäll hela dagen, lekte mycket med sina kusiner i ett av rummen, det var pussel och lego och snaret hittade hon Elsas plast figurer som var mycket roliga.  När regnet väl försvann så gick vi ut en sväng och Ellen kollade in fåren med morfar och Gunnel, sedan gungade hon med Elsa.
Helt plötsligt var klockan nästan sju på kvällen och jag kände paniken komma, ville ju komma hem innan det blev för sent ju. Fasade lite för hemresan eftersom jag har en tendens att bli väldigt trött bakom ratten men det gick förvånansvärt bra, Ellen sov från morfars lilla väg ända till Varberg. Där vi stannade och köpte mat till mamma och gjorde välling till Ellen, som sedan var nöjd resten av vägen hem.

Nu ska jag ta och packa mig iväg till Willo och sedan får jag köra in till Hytle för jag har glömt min pall där, tänkte ju faktiskt rida någon dag ju.



Morfar, Ellen och min faster Gunnel har kollat in fåren.





Ellen och Elsa gungar





Så här kul har man med Golden som moster köpt, både Ellen och dockan rider på den:)







Ellen poserar för pappa.........



Ha de vänner...


Kommentarer
Postat av: malin moster

JA visst är det en jättefin häst.

2009-07-12 @ 22:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0