sjuk

Så var det då min tur att bli sjuk, om nu inte ryggskott och aj i knät räknas, har fått ont i halsen riktigt ont. Var uppe inat några timmar när det var som värst, trodde nästan att jag hade halsböld igen men kan man få det om man inga halsmandlar har kvar. Nu är det lite bättre men fick jobba hårt för att få i mig lite frukost..
Hoppas regnet försvinenr i eftermiddag och att jag mår bättre så jag kommer ut på en tur med Willo, har ridit några gånger nu här i Brännögård. 
I fredags var vi hos svärmor och grillade, Per-Anders med familj var också där trevligt var det. Till efterrätten, som jag för övrogt inte fått ner, så stack jag till Willo som står granne med svärmor. Tog en ny runda denna gången med och den var riktigt trevlig den med, många bra igångsättningsrundor här bra det. Willo ska ju gå många små uppförslut och det är det på flera rundor. Skulle träna Willo på att runda stolpen som bommen sitter i när den är stängd och låst så man kommer ut då med på rundorna, på vägen ut gick det bra men när jag kom tillbaka blev det galet. Willo undrade varför han skulle gå runt den när det var fritt fram mitt i vägen, jag är ju inte så stark i vänsterbenet eftersom jag har ont i knät där så han tryckte åt vänster och jag fastnade med stigbygeln i stolpen och Willo försökte springa ifrån den. Det kändes ett tag som om vi skulle välta men tillslut så släppte stigbygeln och Willo och jag fortsatte hem med bara den på höger sida, som tur är var det bara några hundra meter hem, men det var mycket som var farligt nu vad skulle hoppa på honom nästa gång tro.
Väl hos svärmor så skickade jag upp Kent att hämta den och han skrattade när han kom tillbaka och undrade hur jag hade lyckats för stigbygeln hade trätts på stolpen och satt längst ner:) Tur att vi inte skadade oss iaf.

Ellen och Kent är friska nu efter sina höstblåsor, men vi får fortfarande inte borsta några tänder på Ellen hon skriker helt vannisnigt och tror att det ska göra ont men vi kämpar på in med tandborsten i munnen bara och inte borsta så hon märker att det inte är farligt.



Ellen i sitt smultronland. Hon ligger där länge och plockar, plantorna är helt platta när hon vart där men vad gör det de är ju hennes:)



Nä nu det blir det soffan och den nya boken för mig, hoppas det går över i min hals nu......

Ha de vänner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig! Kram

2009-07-19 @ 13:40:52
Postat av: Elisabeth

Skrev faktist namnet, men det kom inte med! Inte första gången.

2009-07-19 @ 13:42:00
Postat av: angelica

Krya på daj, så vi kan komma ner

2009-07-19 @ 13:44:34
URL: http://angelicastroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0