Det går upp och det går ner.....

Ryggen var mycket bättre igår så idag drog vi till loppis/auktion i simlångsdalen. Men när vi hade gått däe en stund så kändes det inte alls bra igen, suck. Men det blir nog bättre och blir det inte det tills imorgon så får jag nog anlita en barnflicka till hjlp på kvällarna för Ellen har upptäckt att jag itne hänger med alls nu......
Inköp blev 2 blomlåder som står på marken, ja ni som vet hur Fritte byggde till farmor med flera fattar vad jag menar, sådana fast lite större köpte jag för 70kr och Kent köpte en dammsugare för 100kr som va ska ha i pannrummet nu fattas bara en grovis, sen köpte vi 2st lampor till gästrummet 20kr ihop.

Igår var vi och kollade in lite fälttävlan i Hermanstorp, Ellen, Elin, Johanna och jag. Johanna var lite seg efter en fest dagen innan. Jag hade ju tänkt kolla på Johanna men det blev för jobbigt i värmen för Ellen, trodde väl aldrig hon skulle starta så sent. Men har kollat in resultatet nu och hon gjorde en bra runda vad jag förstår, felfri inom tiden, heja.....
Mitt resultat från gårdagen var illröda armar m.m efter en lång stund i sol och lite blåst. Tur att jag iaf smörjade in
dottern....

Ellen har fått en ny pool också inköpt i fredags på Gekås, var annars, Tyvärr rä den redan trasig eftersom Ellen det lilla monstret tyckte att stackars Sluggo skulle i poolen med. Så naturligtsvis satte han klorna i den när han förjäves försökte komma upp.
Vi har även satt rutschkanan i pollen och det är nog den snabbaste vatten rutschkanan i halland iaf, Ellen flyger nästan ur poolen ibland och då vill hon inte åka så mycket sedan, men igår kopplade vi in vattnet i den oj så hon åkte då, fast roligast var nog attt sitta på strålen som kom:)
Vi passade även på att köra hem kusin Erika till Mjöbäck och så fick vi klippt nästan hela familjen, jag gav upp innan vi provade pga ryggen, skulle ju kunna sitta hela vägen hem med ju.
Ellen fick iaf klippt sin lugg igen och sedan blev det rosa fina slingor i håret, hon kan hon kusin Erika som förresten tagit gesällen nu ju, grattis igen.

Lite bilder från dagarna som gått:




Ellen vid sjön




Ellen kollar in sin nya frisyr:)




Kolla in mig!!!!!!!!!!!!!!




Allt går tydligen att göra om till häst.




Ellen och Elin kollar in hästar och äter kakor.....




Ellen försöker lek med Sally som är som en virvelvind:) Men kul hade de iaf.





Nyklippt och fin hos Anderssons i Mjöbäck



Nä, nu ska jag se om jag kan vara till någon nytta när Kent ska försöka laga poolen, kan väl heja iaf. Förresten har han ont med i höften......



Ha de i värmen



 

Kommentarer
Postat av: Sofia

sv: Stockholm sket sig. Måste vara 18 på vandrarhemen.



Japp snart kommer vi ner!!! :D

2009-06-28 @ 17:55:53
URL: http://suf.blogg.se/
Postat av: emma

åå vad söööt ellen e hade gött

2009-06-28 @ 17:58:47
Postat av: angelica

ZOMFG!



ROSA SLINGOR !!!

2009-06-28 @ 18:39:06
URL: http://angelicastroms.blogg.se/
Postat av: Erika

haha, ja Zalli kan verkligen kallas för virvelvind. :-)



Måste ändå säga att Ellen är ett väldigt sött monster. :-)

2009-06-28 @ 21:06:03
URL: http://xerikax.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv: Låter som en kanon idé Agge.

När kommer ni upp till dessa trakter då ?

kram

2009-06-30 @ 10:12:27
URL: http://suf.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv: Låter som en kanon idé Agge.

När kommer ni upp till dessa trakter då ?

kram

2009-06-30 @ 10:12:38
URL: http://suf.blogg.se/
Postat av: Eva

Jisses vad hon växer... ska Tor verkligen oxå bli så stor?? :)



Jag hittade din mailadress!!! :)

2009-07-03 @ 08:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0