......nu står det en hästtransport på uppfarten istället:)

Var och hämtade den i fredags, hoppas vi gjort ett bra köp nu och att den håller länge utan att vi behöver göra något. Ska nog sätta på gasfjädrar på lämmen så den inte blir så himla tung eller så får jag börja träna helt enkelt. Den är i jättefint ordning och det är mycket bytt de sista åren och inte kört häst mer än 5 gånger på de sista 2 åren.

Nu har jag planerat lite pelargoner i krukor, ska köpa lite andra växter så det blir lite fint runt vårt hus.
Grönsakerna växer så det knakar i pallkragen, kan nog snart plocka lite sallad skulle jag tro. Rabarberna har tagit sig och tomatplanterna kämpar om på ny kula efter frostnätterna.
Kent och jag gick nyss lös på äppleträdet som var så mycket grenar på att det inte gick att kasta en en krona genom det en gång och alla gamla som säger att det ska vara så glest så man kan kasta igenom en hatt, men nu börjar det så ut som man kan det nästan.

Imorgon ska jag hämta hö och flytta Willo till betet, hoppas att dett a går bra. Ska börja skritta honom nu tänkte jag och kanske bbörja longera honom i låg form. Får ta en diskusition med kiropraktorn på tisdag om detta.

Imorgon är också min första dag som arbetslös igen, ska skriva in mig på arbetsförmedlingen nu och börja stämpla :( men så är livet och jag överlever nog det med, Kent får väl jobbamer dubbla skift kanske......eller inte. Vill ha en levenade sambo ej en halvdö.

VI ska åka och kolla på en begagnad sulky nu i eftermiddag så något hoppmöte blir det inte för min del, om de inte är kvar när jag kommer till stallet vill säga och det är de nog.

Ellen gör stora framsteg med pottan, hon springer och kissar själv nu är jätteduktig och igår när jag åkte så satte hon sig och bajsade helt av sig själv, det var första gången. Det är våran tös det.


Ha de vänner......

Kommentarer
Postat av: Mormor

En sådan duktig tjej ni har, jag är impad.Kolla våran blogg i em.

2009-06-14 @ 17:03:57
Postat av: Bror

Finns det inga bilder på det fina släpet???

Nyfiken!!!!

2009-06-14 @ 20:04:04
Postat av: Mona

Oxå nyfiken!!!!

2009-06-14 @ 20:22:37
Postat av: Anonym

Kommer!!!!!

Eller kom och hälsa på vet ja:-)

2009-06-15 @ 21:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0