Helgen snart slut......

Jaha då har denna helgen med gått då och jag har inte gjort ett skit i min trädgård ännu, hm.

Fredagen förgylldes med ett besök i Älvsered och kolla på Jennie som red ör Jens Fredricsson där, kul och intressant, hade nog vari ännu mer intressant att kolla igår när hon hoppade mer men man kan inte få allt och ennie har lovat att berätta allt för mig.

Igår åkte vi ju uppåt landet för att fira Lukas och Mikaels födelsedagar. Härligt att träffa familjen igen och solen den sken på oss ju med.
Vi hann med stopp på både Börjes i Kungsbacka och Ikea i Kållered på vägen, men va bilar det var på motorvägen alla dessa som skulle till Göteborg och kuta. Så mycket bilar har det aldrgi varit innan när vi kört, varken midsommar eller jul....




Lukas han bjöd på utsökta pajer igår, mums....


Efter fika så gick vi alla ner till badplatsen och kollade in Lukas nya snabba båt han fått. Efter det blev det lite fotbolls spelande för en del, vi andra hejade på :-)



Snabb båten.....




Som tok Eddie jagade runt i vattnet:-) brr så kallt




Ellen och Kent på bryggan.




Ellen, mormor och jag undersökte lekplatsen i stället




Egon var en hejare på gungbrädan, jo jag har bytt kläder på henne här det blåste ju så kallt.



Senare fick njöt vi även av lite mat, grillad av Malin, inköpt av mor, med Malins tillbehör till, mums....

Resan hem blev seg som attan, började med att stanna till hos Elisabeth som kom cyklande när vi kom förbi, skulle inte stannat men kunde inte låta bli när jag såg henne ju. Sen stannade vi i Sandsjöbacka och köpte lördagsmys godis till melodifestivalen, tuggade detta på vägen hem:-) och lyssnade. Grattis Norge förresten
I Varberg insåg jag att vi måste nog tanka så det blev stopp där med, gääsp.
Så trött jag var resten av vägen sedan, Ellen sov som en gris till vi kom nästan hem, typ 2 min kvar då vaknade hon och skrek, undrade nog var vi var kanske. Men väl hemma och i mammas famn så blev det lugnt igen.

Idag åkte jag till stallet 07,20 hade morgonen, gässsp. Har skrittat Willo och han kändes fin, trampade på bra och tog ut steget bättre, tror jag eller kanske bara hoppas det.
Nu vaknar Ellen när som helst eller så väcker jag henne, ska göra pannkakor och sedan ut i trädgården med oss.
Pappa är på prova på golf med Tobias och de ska vi hämta sedan med.

Nä dax att sätta fart, trädgården väntar ju.....
Ha en bra dag vänner och tack för igår.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0