Ja ja.......

Jag borde kunna blogga mer men jag vet inte varför det inte blir så. Bra att du ryter i lite Sofia så vi får lite dåligt samvete och tar tag i det iaf jag......

Jobbet jag sökte fick jag inte för det var en med erfarenhet av det som fick det, men de tyckte att jag skulle söka vidare på liknande jobb för de tyckte om mig iaf och dagen efter jag fick det beskedet kom ett nytt sådant jobb ut så nu har jag sökt det med, håll tummarna igen vänner.
Vi har köpt nyare bil eller den är ju nästan sprillans ju:-) ingen känner igen oss längre för den är blå och en opel. Tack mamma och Egon för ni fick för er att byta bil så vi kunde köpa eran. Ska nu bara hitta ett hästsläp för en inte för dyr peng så är ekipaget komplett.

Vad har hänt mer, jo mormor har varit här och passat Ellen när vi jobbat hon passade också på att baka lite bullar som vanligt :-) mums.... drog nog dammsugaren en sväng med fast jag sa att hon skulle njuta av tiden med Ellen, men tack iaf mamma.
Mamma och Egon var ju också här när vi köpte bilen av dem, tänka sig bilen levererad till dörren de ni..... vi körde raka vägen ner till Långasand och avnjöt där kvällsmaten i solnedgången. Härligt var det.


Ellen hade det lite jobbigt, sandlådan var så stor ju. Hon hade iaf överfull hink när hon väl kom fram till oss:-)




Revben med potatissallad och vitlöksbröd det är grejer för en liten tjej det....... just nu står Ellen brevid mig och säger namnam och pekar på bilden





Mormor, Ellen och Egon efter frukost och kissning på pottan, härlig värme på altanen i solen.



Vi försöker få Ellen att sitta på pottan, hon går utan blöja nästan jämt när vi är hemma eller jag är hemma....... I förrgår satte vi henne där när hon ville ha en blöja och efter en lååång stund med bokläsning av pappa så kom det kiss i pottan. När mormor och Egon var här så kom det också kiss i pottan men igår missade vi den hela tiden Ellen och jag. För en stund sedan gick hon in på toan och kissade på golvet där så då var det ju i rätt rum iaf:-) nu har gått in där igen och stängt dörren.
Efer överläggning med mamma (som borde veta bättre) har hon nu kissat i sitt rum. Men det är lite svårt att sätta en arg dottern på pottan ibland.


Här har vi dock satt henne där och mutat tröstat med nappen och boken, hon kissade till slut iaf.

Jag är nog inte så bra på detta tror jag.


Sofia, jag vill ha hjälp......... jag vill också ändra i min blogg.......

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Erika

Jajjemän, de ska jag väl kunna fixa :-)

2009-05-08 @ 12:02:00
URL: http://xerikax.blogg.se/
Postat av: Mormor & Egon

Jag tycker ni kämpar på riktigt bra,det går inte på några veckor eller månader ni skall se att rätt som det är så tycker hon inte om blöjan längre.

Massor av pussar & kramar Mormor & Egon

2009-05-10 @ 15:34:12
Postat av: Sofia

Jag hjälper dig gärna :)

2009-05-10 @ 15:57:04
URL: http://suf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0