Jaha....

Nu har vi börjat plantera lite i trädgården. Fick ju fin fina bräder av far som han sågat till i rätt mått och jag har målat dessa eller betsat kanske det heter, vilket fall som helst så blev det jättebra ska bara lägga singel runt allt nu och kantsten, men det blir nästa projekt. Ska också börja gräva till mitt nya blomsterland nere vid häcken mot stora vägen, inhandlade lite blommer för lite pengar vi fått av en snäll själ, tack, ska också sno lite av brorsan i hans trädgård men han vet inte det ännu:-) tänkte kanske kunna få det lite som farmor hade det eller inte riktigt men lite lite iaf.
Ellen och jag sådde lite i en pall krage, antagligen alldeles för tätt men men något kommer nog upp iaf, kanske. I de egenhändigt gjorda pallkragarna så blev tomatplanter i den ena och i den andra ska vi så småningom ha rabarber och lite gräslök. Detta låter himla bra får se hur det slutar sen......

Willoby rapport: Han var i tisdags helt plötsilgt halt i traven, jag blev jätte deppig och i fredags kolla jag honom på lina och jo han haltade, suck. I traven har det ju nästan inte synts alls ju mest i skritt. När jag sedan tänkte efter så hade han bitsår bakom ganaschen när han kom in i tisdags alltså har han och Athene bråkat när hon blev nersläppt i hagen brevid honom, hon kan nämligen inte gå i hagen längst bort med en tom hage mellan om hon blir själv i sin, jag blev ilsk och sa till Athenes ägare att hon får inte gå bevid Willo längre eftersom det tydligen inte funkar och han hade blivit bättre tidigare ju så det måste ha med råk att göra, då säger hon att Athene har brunstat hela veckan, konstigt att de har härjat då för Athene bjöd ju ut sig till gandi med som till slut satte på så hon har väl antagligen sprungit runt som en tok då..... nu går han iaf själv när de andra rids och Athene får gå in om hon inte kan gå själv för Willo ska ha lugn inga mer springturer här inte.
Han har fått Fenadyn av mig igen för jag hde en del kvar sedan förra kuren och jag kollade honom igår och det såg bra ut igen eller mycket bättre ska jag säga. Slutar det bara blåsa så tar jag en skritt tur idag.


Ellen hon busar på som vanligt, jag är tjatig med pottan på förmiddagarna bara det att det blir längre och längre tid nu för hon håller ju sig i en evighet eller timma. Igår började hon tjata om blöja vid 10 tiden och vid 11 kom det äntligen kiss i pottan, lyckan var stor när hon fick tömma den i toaletten och spola. Idag tog det bara 15 min och hon satt på pottan och kämpade för hon ville ju spola, det lät nästan som om hon skulle skita ett tag där :-) men tills lut så fick hon hälla och spola även om det var väldigt lite som kom så iaf.
Hon har också lärt sig att sätta sig på gunghästen själv och efter en stund där så skriker hon på mamma och vill ner. Då lärde jag henne hur man går ner också och hon gör de riktigt bra precis som man ska fast på fel sida, måste lära om där så hon inte skrämmer några riktiga hästar.




Ellen på hästen, obs duplolådan som är pallen:-)



Bus i vår säng eftersom man kan komma upp där också nu....... nakenfis för vi väntar på pottans tur




Ha de vänner

Kommentarer
Postat av: Mona

Vad ni är duktiga:-). Jag önskar jag hade lust med allt sånt. Men jag har tappat sugen:-(

2009-05-27 @ 15:54:07
Postat av: Mormor

Där va det bara Mamma i Sängen eller hur ????????

2009-05-27 @ 22:07:32
Postat av: Agge, Kent & Ellen

Hmm, duktugt å duktigt. Vi är INTE färdig ännu:-)

Kanske går åt pipsvängen totalt.

2009-05-28 @ 11:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0