Pust...

Idag har det blivit lite gjort iaf. Egon och jag var på brädgården och köpte virke till vår nya trapp så nu är stål trappen ett minne blott, tack Egon för hjälpen eller jag menar att du byggde trappen. Vi andra hejade på så gott det gick i värmen.
Mamma och jag tog också tag i det nya landet efter att jag hade planerat hur jag skulle ha alla blommor där, kom just på att jag inte planerat med de jag ska sno hos lillebror..... ja ja får väl gräva några meter till när de är här, blommorna alltså. Ska gräva klart det imorgon hoppas jag och då med hjälp av mannen eller så får han klippa gräset  kanske, gud va snäll jag är. Men så var han ju i Tyskland hela dagen idag så han har ju vilat ju.....

Vi tog också en tur till sjön  för att låta Ellen plaska med fötterna lite men det blev visst hel dopp till slut. Först åkte byxorna av eftersom hon ville ut längre än va de tillät, sedan efter en snubbel i vattnet åkte tröjan med eftersom den var helt genom blöt :-) Sötnosen har också tränat i badkaret med pappa på att simma:-) så mamma frågade henne snällt om hon skulle simma som hon gjorde med pappa i badkaret, trodde väl aldrig att hon skulle göra det, men jo då hon la sej på mage och viftade med armarna och ingen pappa höll under magen han var ju i Tyskland ju, men hon fick tag på botten jag var i och för sej på väg upp men behövde inte det.
Efter detta blev lite reserverad för det lite djupare vattnet och då snackar vi lår höjd, men lugna bara i ca 5 min sen var det full fart igen, hoppa från bryggan med Egon till hjälp var en stor favorit.

Just nu väntar jag på att vi ska få varmvatten igen, eftersom jag missat att kolla pannan idag men vem gör det i denna värmen??????
Softar med de andra på altanen, fast de undrar nog var jag är just nu så jag får nog gå ut igen.


Lite bilder från dagen:


Ellen hjälper Egon att bygga nya trappen, visst blev den bra?




Första tå doppet  för året......





som sedan blev betydligt mer, Ellen med mormor och Egon.






På vägen hem mötte vi stackars Sluggo, Ellen tyckte han behövde följa med hem och bar han den lilla snälla katten.





Ha de vänner, vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0