Ok då.....

Jag vet att jag har varit slö på bloggen men ja ja.....

Massor har hänt sedan sist vet inte riktigt var jag ska börja någonstans.
Vi har haft besök av momor, Egon, lillebror med familj i olika omgångar. Skit kul

Ellen cyklar som en tok nu, hon vill inte att vi bromsar i nedförsbackar utan tjuter av glädje när det går fort, någon som anmäler sig frivilligt till att åka skidor med detta fart monster:)




Ellen cyklar morbror kör skateboard.....


Dagis går bra, hon tar för sig mer och mer och tycker det är jättekul att vara där och det har hon ju tyckt jämt. Har hört att efter smekmånaden så blir det gnäll så jag väntar på att det ska komma. Det går däremot bättre och bättre att åka hem därifrån vilket inte alltid varit så himla lätt för Ellen har inte velat åka hem, fast efter att ha blivit ensam kvar ute på gården ett antal gånger så har hon väl kommit på att det är inte lika roligt att vara där själv.
Ord kommer det nya hela tiden och namn, ja jösses.

Skogsknopparna är jättekul ända till idag då Knytta kom och hälsade på, jösses så blyg och rädd hon blev.
En stund kunde hon kolla på henne men näe inte för mycket för sen drgo hennes mistlur igång och då menar jag verkligen mistlur, jisses vad Ellen kan om hon vill.




Först lekte vi lite Björnen sover, Ellen, Tage och Mimmi är björnar här......





Ellen och Mimma kollar in lite spindelväv med frost på:)





Sen kom ju Knytta, tur att hon hade en flaska att bita i så Knytta inte såg Ellen......




Som tur va så blev allt roligt så fort hon inte såg Knytta........ en stam att leka med är ju aldrig fel:)





Sen var det kört, mistluren startade när Knytta kom och delade ut märken till Knopparna:(



Annars går väl livet sin stilla gång här nere, jag saknar att inte jobba livet är pisstråkigt när man itne jobbar för man tänker bara på pengar ju.
Willo stackarn ska byta stall, får se hur detta funkar denna gången eftersom han brukar bli lite stressad av stallbyten så känns det extra trist denna gången när han trivs så bra där vi står nu. Men med omständigheter som råder där nu så kan inte jag vara kvar. Tyvärr har jag en åsikt och den står jag men det gillas ju inte av alla, men lite har hänt iaf har jag märkt av de saker som jag har sagt har en del tagits efter:) så helt dum i huvudet är jag inte iaf.
Nya stallet är iaf jättefint och bra så när lille vännen bara vant sig så blir det bra, stoooor sadelkammare, torkrum, stor tvättmaskin, spolspilta inget ridhus men jag har ju släp och 2 minuter dit så so what.....

Just nu sjunger lilla ängel nella nella nella(snälla, snälla, snälla) för oss, högt och tydligt:) hon råkade höra den på tvn i fredags sen var det kört. Men vi gillar allt hon sjunger så sjung på lilla prinsessan.


Kram på er alla vänner där ute

Kommentarer
Postat av: Mormor & Neno

Tack för alla goda bilder,synd att hon blev så rädd för knytta men hon kanske hämtar sej så småmingom, Krama henne ifrån mormor & neno

2009-10-18 @ 18:51:28
Postat av: Erika

Åh... då vet jag att jag inte ska låna mammas knyttadräkt nästa gång jag ska hälsa på Ellen. Tror inte mulledräkten är särskilt populär den heller. Jag vet att när jag var liten så var jag rädd för Mulle, men som sagt var det går över.



Jasså så Ugglas kör var populär hos Ellen, jo jag håller med henne att det var en bra version. Men jag skulle hellre vilja höra lilla prinsessan sjunga den. :) Ni får ha det så bra! Kramar

2009-10-20 @ 23:55:48
URL: http://xerikax.blogg.se/
Postat av: Agge

Nej inte af Ugglas kör utan After Dark på fredagen:)

2009-10-21 @ 10:00:12
Postat av: Erika

Okej, just det körslaget var på lördagen. Jag som virrar till det :)

2009-10-21 @ 15:39:34
URL: http://xerikax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0